Zakaj Permakultura za telebane? 28.4.10

Zgoraj: mlada sinička med učno uro letanja počiva na moji dlani. Njena mama je medtem čepela na bližnji brezi in histerizirala, a ne dolgo. Tamala jih je slišala, potem sta pa skupaj veselo letali okrog hiše.

Ko sem bila majhna, sem lahko ure in ure čisto tiho in pri miru opazovala majhno mravljo, ki je vlekla borovo iglico ali pikapolonico, ki je lezla po listu ali metuljev ples med cvetlicami… Še danes bi lahko ure in ure preždela na travi in samo opazovala mali svet, ki medtem živi okrog mene. Še bolj prijetno je pa v ležalni mreži :)

To pomlad sem si končno vzela več časa za vse stvari, ki bi jih rada ustvarila ali dokončala. Med njimi je tudi permakulturni vrt. Pred leti sem vrt že imela, pa sem ga potem “začasno” opustila, ker sem hotela dokončati študij. Ta vrt je bil klasičen: ena greda – ena kultura. Gola zemlja, ki se je hitro izsušila, če je nisem krepko zalivala. Po maminih navodilih sva zemljo zgodaj spomladi obrnili na glavo (in s tem pokončali veliko njenih koristnih prebivalcev). In ko so se potem pojavili požrešneži, jih je bilo treba pokončati s praški in škropivi. Pridelek je bil seveda kilav in majhen. Še najbolj je uspel fižol preklar, na katerega sem pozabila in se je obdal z zmešnjavo dišečega grahorja… Danes mi je jasno, zakaj. Takšen klasičen vrt je dober samo za bolečine v križu in proizvajalce kemikalij.

Zadnje leto sem počasi nabirala znanje in ideje, kakšen vrt bi rada imela. In letošnja pomlad je moja prva praktična učna ura. Čeprav, priznam – ni mi ravno lahko gledati, kako lepo urejeni so sosedovi vrtovi in njive – čisti, goli, prazni, kvadratni, s poravnanimi vrstami na gredah… kar zasrbijo me prsti, da bi imela bolj urejeno okolico, bolj po slovenskih standardih… Pa čeprav vem, da je moj počasi nastajajoči eko vrt, na katerem z oranjem ali lopatanjem nisem pokončala nobenega deževnika, veliko bolj živ in zdrav (sem jih pa zato zelo veliko tolstih in zadovoljnih videla – deževnikov namreč :).

Zakaj torej Permakultura za telebane? Ker se tudi sama štejem med telebane in ker mislim, da je biti teleban nekaj pozitivnega. Pomeni, da veš, da še marsičesa ne veš, se pa z veseljem učiš. Več ko vem, bolj vidim, kaj vse bi še rada izvedela. Še nekaj misli o tem, kaj bi rada, sem napisala tukaj: Najboljše z vseh možnih svetov.

To, kar bom videla in se naučila, bom tudi napisala. Vsak dan kakšno idejo ali opazko. Bomo videli, do kam bom pripotovala v enem letu :)

12 thoughts on “Zakaj Permakultura za telebane? 28.4.10

  1. hm, lepo da si se spravila blogat. Jaz sem len in sem z mojih potovanj objavil le drobtinice…
    http://if-poti.blogspot.com/
    na irskem sem bil pri enem tipu, ki gnoji z algami, elektriko ima na majhno vetrnico, vodo kapnico, wc na suho v vedru… malo ekstremno ampak sem se dobro počutil pri njem. Pa še vegetarijanec je …
    V Avstriji pa je en guru permakulture, ki je predaval tudi pri nas in dela ćudeže v gozdu, kjer raste prav vse… saj najbrž veš koga mislim-se ne spomnim imena…
    kar tako naprej,
    jaz se grem permakulturo le na vikendu na 4×4 metre vrta na katerem so miza s stoli, viseča mreža, kivi, glicinija, jasmin, polži, metulji, čmrlji, martinčki… ostalo v senci kivija in glicinije noče uspevat – rukula, rožmarin, sivka – vse je šlo…

    • živjo, nisem vedela, da imaš blog, si bom vzela čas za branje. Tako zavzeta kot tvoj Irec sicer nisem, razen kar se tiče vode. Pitno iz vodovoda imamo samo še na kuhinjski pipi, iz vseh drugih pip teče kapnica. Se pozna pri računu, pa še kamna ni.
      Avstrijec, ki ga omenjaš, je pa Sepp Holzer http://www.krameterhof.at/. Lani smo bili (s sabo sem potegnila celo familijo) na predavanju v Tržiču. Mi je res dal misliti. Menda ima pravi rajski vrt na več kot 1000 m nad morjem.

  2. Bojca tole je super. Tako dobro, da sem svoj vrt za poizkus pripravil tako, kot velevajo zapovedi. Saj je vseeno kaj posadimo ne? Zdaj pa čakam, kaj bo iz tega zraslo. Upam, da zraste kaj, kar sem v zemljico jaz dal. Za plevel in ostalo rastje me ne skrbi, to raste tudi na opekah :)

    Pozdrav,
    drago

  3. Ena majhna napaka je v naslovu. Permakultura je za pametne ljubitelje narave, za tiste ki na rezultatih svojega ustvarjanja ugotovijo kaj drži kaj pa ne. :)
    Res pa moraš biti tudi malo telebana, da preneseš skrivnostne poglede nekaterih pametnih mimohodcev… :)

    • Se popolnoma strinjam, da je permakultura prava stvar za tiste, ki razmišljajo s svojo glavo. Teleban se meni ne zdi slaba beseda, itak se vse življenje učimo, vedno je še kaj novega in zanimivega. Tako da – jaz sem kar rada teleban :) Kdo je že rekel – več ko vem, več vem, česa vsega še ne vem..

  4. Hojla!
    Sem vesel, da je še kdo, s katerimi lahko delimo svoje izkušnje in mišljenja!
    Z družino imamo 2 parcelci po 100 m² vrta in letos bomo tudi mi poskusil na “ta pravi” način vzgajati zdravo hrano.
    Se beremo!
    lp, Vasja

Komentiraj

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.