Kje bo vrt? 3.5.10



Vprašanje je pomembno. Dober vrt se razvija nekaj let. Rastline so izbirčne in se ne delajo lepe, da bi bile komu všeč – če jim ne paše, jim ne paše. Čeprav ni nič hudega, če se človek zmoti. Vaja dela mojstra. In tudi pri tem vprašanju se mi zdi bolj pomembno, kaj paše mojim rastlincam, kot pa, kaj je všeč mojim sosedom.

Moj prvi vrt je bil na zahodni strani hiše, ker je tam veliko ravnega prostora in ni bil nikomur napoti. Kar ti ni napoti, pa žal z lahkoto zanemariš. Vrtu ignoranca ne koristi, si lahko mislite, da ne. Zato sem za novi vrt hotela tudi novo lokacijo.

Ko sem razmišljala, kje bo prostor za novi vrt, se mi je zdel veliko bolj primeren prostor na vzhodni strani parcele. Pred 40 leti je bila tu stara dovozna pot do hiše, skopana v pobočje, zato je vrt na sever zaščiten z vzpetino, poraslo z drevesi, pod njim pa se na jug spušča travnik. Sonce ima ves dan – od jutra do večera. Vrt vidim iz dnevne sobe (kar pomeni, da nanj absolutno ne morem pozabiti) in do njega hitro pridem preko terase (ki je na moževo ogorčenje postala začasno skladišče vrtnih pripomočkov in gojilnica sadik). In do ceste je veliko več kot priporočenih 50 metrov.

Edina slaba slaba stran nove lokacije je ta, da je bila nad makadamsko cesto samo tanka plast zemlje. Razmišljala sem, če bi zemljo kupila in pripeljala, vendar se mi to ni zdelo prav. Takšna zemlja bi bila tujek, kar se ne sklada s permakulturo. Na začetku lanske pomladi sem od bližnjega kmeta kupila voz gnoja, ki mi ga je potrosil po vrtu. Letošnja zima je bila zelo snežena, vrt se je lepo spočil in ko sem ga zdaj že delno obdelala z vilami s širokimi zobmi, je zemlja ponekod res krasna. Drugje pa še bo.

Ko sem izbirala lokacijo za vrt, sem se zanašala na občutek. Vrt je tam, kjer se mi je zdelo najbolj toplo, prijetno in mirno. Mislim, da sem prav izbrala. Bomo videli, če se bodo tudi rastlince strinjale.

Takšne pa so videti vile s širokimi zobmi (naredili so jih v Muti):

4 thoughts on “Kje bo vrt? 3.5.10

  1. Uh in hm. Vprašanje, ki si ga jaz sploh nisem zastavila, ker je naš vrt že nekaj časa tam kjer je, obrobljen z betonskimi robniki in tlakovanimi potkami vmes. In mislim, da se bom morala kar sprijaznit s tem. Pa še tistih priporočljivih 50 m ni od ceste … čeprav je vmes visoka živa meja … A je dobro, da se vprašam, pa koga jaz to fopam, da se bom šla bio vrtnarjenje?

    Bojca, te širokozobe vile … zadnjič sem videla nekaj v eni trgovini s tovrstnimi zadevami, pa nisem bila prepričana, da je to to. So to tiste vile, ki zgledajo, kot da bi iz lopate ven zrezal pločevino in bi nastale vile? Lahko naredip kako fotko tvojih vil in jo objaviš?

    • Jaz bi rekla, nič hudega. Kaj na tem svetu pa sploh je idealno? Ni treba da je popolno, dovolj bo dovolj dobro (druga tema, ampak mogoče vseeno podobna – tako je svetoval Donald Winnicot mladim mamam: A good-enough mother is a mother good enough.). Saj verjetno ne gre za najbolj promeno vpadnico v mesto, ne? In koliko vrtov pa sploh zadošča tem pogojem? Nekaj je idealno, nekaj pa realno pričakovanje. Vseeno se mi zdi, da je v konvencionalni zelenjavi in sadju, pripeljanem iz Španije ali z Nizozemske, več packarij, kot v domači zelenjavi, ki zraste na mestnem vrtu. Poleg tega – svinca v bencinu ni več toliko kot včasih, avtomobili imajo katalizatorje.. Vsekakor tema, ki bi jo bilo dobro raziskat in se naučit kaj novega.

      Fotko vil bom objavila na postu – samo še malo :)

  2. No, pa se je začelo.

    Škoda, ker nimam vrta, da bi to praktično preizkusila (lahko sicer probam na balkonu :)

    Je pa dobro, da vem, kje lahko dobim uporabne informacije.

    Kar tako naprej, komaj čakam nove fotke in nasvete.

    • Hvala za komentar, Lidija :) Bom še pisala, za takšne prijazne bralce z veseljem.

      Saj lahko tudi na balkonu. Vse se da. Zakaj bi morali imeti v zabojčkih in lončkih samo pelargonije (lahko kapucinke – cela rastlina je užitna). Pa vzpenjave rastline, pa bučke, redkvice in solato. In kompost? Zakaj pa ne. Edino pravilo je, da se vanj ne odlagajo mesni in mlečni izdelki in kuhana hrana (zaradi tega lahko kompost smrdi). In fino ga je takoj zakrit z zastirko, da ne bo razkrajajoč se kompost paša za muhe in mušice. Sicer pa ni ovir.

Oddajte komentar

