Spomladansko čiščenje

Dober dan, pomlad.

Pomlad je čas preporoda, pomladitve, je nov začetek. Zato je moj najljubši letni čas; pa tudi zato, ker ji sledi poletje … ko občutiš na koži topel zrak in se lahko okopaš v njem; ko se v vročih opoldanskih urah kot pregret martinček rahlo zadihan zatečeš v polsenco. Pomlad je tudi čas, ko končno spet odprem vsa okna hkrati in spustim v hišo sonce, zrak in ptičje petje, iz nje pa stresem in pometem prah ter odvlečem zastale in odvečne stvari in energijo … Čiščenje, takšno in drugačno, je nujno na začetku novega obdobja. Če hočemo v življenje dobiti kaj novega, se moramo najprej znebiti starega, zatohlega, zaprašenega. Šele ko naredimo prostor zanj, bo želeno novo tudi res prišlo. Velja za vse zadeve, za stvari in za odnose ;).

Garden Heart

Kakor zunaj, tako znotraj … tole drži v popolnosti. Če človek hoče izboljšati razpoloženje, je včasih dovolj, da zravna hrbtenico. Če bi se rad počutil bolje, pospravi in počisti okoli sebe. Se splača potrudit, tudi če se mi ne da. Plačilo je vedno zagotovljeno, dobra volja.

Okolje je fizična meja med notranjim in zunanjim svetom. V njem se stikata. Po permakulturi so ravno meje najbolj žive, najbolj produktivne (rob gozda, obala reke ali jezera …). Fizično okolje vpliva na čustveno počutje in obratno. Povej mi, v kako urejenem domu živiš – in povem ti, kdo si :). Dom zrcali notranja dogajanja v človeku, pozitivne in negativne vzorce.

Če hočemo na vrtu izboljšati rodovitnost, moramo zemljo prezračiti. Prah in navlaka v domu sta kot škodljivci in bolezni na vrtu, ki omejujejo rast.

Obrezovanje sadnih dreves

Odstranjevanje odvečnega je kot obrezovanje dreves in grmičkov. Ko obrezujemo sadno drevje, spustimo v krošnjo sonce. Drevo lahko potem več energije usmeri v svoje sadove. Naredi jih manj, a večje plodove. Najprej odstranimo vse mrtve in bolne veje. To velja tudi za dom – popravi, kar je pokvarjeno, če se ne da, pa se tega znebi.

Potem na drevesu poiščemo prekrižane veje, ki drgnejo ena ob drigo. Doma to pomeni vse, kar mi je napoti in mi preprečuje, da bi stopila naprej. Obrezovanje ne ubije drevesa, prav tako me to, da si naredim prostor v življenju, ne uničuje, pač pa mi da nove možnosti, več sonca in zraka. Svobodo, ustvarjalnost, več prostega časa. Namesto “znebila se bom”, pravim raje “ustvarjam nov prostor”. Ko ostanejo doma le potrebne stvari in ima vsaka svoj dom, energija v prečiščenem svobodnem prostoru lepo teče.

Otočki lepote

Dela je veliko, nimam časa, da bi vsak mesec delala generalke, niti denarja, da bi imela čistilko … (moja stara mama se mi zdajle smeje od tam zgoraj :). Potem pač začnem z malim. Jaz temu pravim, da delam otočke lepote, kot oltarčke za dušo. Uredim npr okensko polico nad kuhinjskim pultom, res dobro počistim okno, pomijem stenske ploščice in pajčevine naokoli, obesim svežo zaveso, na polico postavim lonček z rožo, prtiček, dišečo svečo … in čeprav je kuhinja povsod naokoli še vedno več ali manj kaotična in potrebna čiščenje kot Sahara vode, se oči na oltarčku spočijejo in me napolnijo z občutkom, da je nekaj lepega že narejenega. Ostranjevanje kaosa in nereda in nečistoč je kot katarza. Potem se otočki lepote počasi začnejo stikati in zlivati v celoto … in nazadnje, čez ohoho ali malo manj časa, postane ves dom en sam lep prostor :).

Dober dan, pomlad.

IMG_1771

3 thoughts on “Spomladansko čiščenje

  1. zelo lepo zapisano in koristno. lpt

    Od: “Permakultura za telebane” Za: “tatjana” Poslano: Sreda, 25. Marec 2015 09:52:16 Zadeva: [New post] Spomladansko čiščenje

    WordPress.com Bojca Januš posted: “Dober dan, pomlad. Pomlad je čas preporoda, pomladitve, je nov začetek. Zato je moj najljubši letni čas; pa tudi zato, ker ji sledi poletje … ko občutiš na koži topel zrak in se lahko okopaš v njem; ko se v vročih opoldanskih urah kot pregret martinč”

  2. Takšni prispevki te pa kar malo dvignejo. Tole okrog oltarčkov mi je prav všeč. Jaz pravim takemu početju “project”. Se bolje sliši 😃. Vsako najmanjšo stvar, ki mi gre na živce in bi morala biti že zdavnaj narejena si naredim kot “project”, potem pa gre.

    Lep pozdrav!
    Stanka

  3. Všeč mi je vaša primerjava s stanovanjem. Se veliko lažje poistovetim. Sem meščanski otrok in se še učim vrtnariti. In ker nimam izkušenj, ki bi mi jih dali moji starši, pobiram učenost, kjer se le da. Skušam tudi razumeti naravo samo, ki je najboljša učiteljica. Mogoče je tako še najbolje, saj pobiram kar je najbolje zanjo in ne delam morda česa, kar bi ji škodovalo in bi se zdelo samoumevno.

    Odkar vas berem, se mi zdite prijazni do sebe in narave, všeč so mi vaši zelo praktični nasveti. Rada imam enostavno. Saj tako ali tako preveč kompliciramo svoje življenje.

    Hvala da ste.
    Lep pozdrav,
    Sonja

Oddajte komentar

