Heureka, deluje! … ali: Kako se znebimo polžev.

Prijateljica Mateja (saj že veste, tista iz Podutika, ki je zaradi polžev šla v naložbo stoletja in vrt predelala v res lepe, ampak tudi kar precej drage fensišmensi visoke grede), mi je danes zjutraj napisala mail:

“… deluje, juhu, juhu. So pa sledi od polžev, torej so ponoči lezli tam, ampak jedli pa niso. To mlado solatko sem dala na najbolj okužen prostor ob potoku, kjer mrgoli polžev. Je že tudi bila načeta od polžev, ker so prišli v korito. Res pa je tudi, da včeraj in danes nista najbolj primerna dneva za test, ker je bilo brez dežja. Testiram naprej, jutri, ko bo dež.”

In potem še zaključek: “Sklep: če deluje v najhujših razmerah, potem bo tudi v blažjih. Govorim o rdečih lazarji. Jaz drugih polžev nimam. Ampak ti so itak najbolj agresivni. Čestitam, kar naroči še zame.”

Špricala je s pripravkom iz homeopatskih globul, ki sem ji jih dala. Tako kot vedno, preden se lotim novega izdelka, ga hočem preveriti. Obljubam ne verjamem, sem prevelik skeptik, vedno hočem najprej sama vedeti, ali res deluje tako čudežno, kot obljublja proizvajalec, ali ne. Tako je bilo z bioogljem in kompostom z bioogljem, enako bo zdaj s homeopatskimi pripravki.

Fotke pojedene solatke in nesrečnih polžev so že obljubljene, objavim takoj, ko jih dobim.

 

22 thoughts on “Heureka, deluje! … ali: Kako se znebimo polžev.

  1. Spostovani,

    prosim ce mi podrobneje napisete kje se dobi ta snov za ta pripravek proti polzem. Koliko se sprica in kako mocno. Lepo prosim. Polzi so mi vse pojedli.
    Mark

  2. Kaj ta stvar polže ubije ali jih samo odvrne od rastlin?
    Kmalu vam pošljem mojo rešitev, ki bo zares hit stoletja za vrtičkarje, kjer po moji oceni “polovica” Slovencev dvakrat na dan pobira in ubija sluzasto golazen.

      • Ja. Indijske tekačice in muškatne (pri nas jim rečejo neme race-ker ne “govorijo”. Nisem preizkusil. Pišejo, da indijske jedo tudi solato itd., pa moramo zelenjavo še pred njimi varovati. Vendar bi jih ograja morda odvrnila od tega, da grejo na grede. Nema raca pa po pisanju celo ne je zelenjave in je s tega vidika ta prava. Jaz pa nebi mogel skrbeti za te živali in iščem mehansko rešitev, da lazarji nebi mogli do rastlin.

  3. Ojla Bojca,

    Tudi jaz zaenkrat še nimam polžev v visokih gredah. Upam, da se ne razvijejo iz zemlje. :(

    So pa drugje po vrtu, te sem zatirala na vse mogoče načine. Največji uspeh je s pobiranjem in zbiranjem v posodo kjer jih utopim potem pa s to vodo zalijem vrt (bojda se polži izogibajo pokopališča svojcev). Lansko leto sem kupila homeopatski pripravek, ki pa pri meni ni deloval. Ali pa je bilo preveč dežja za ta način iztrebljanja. Sem pa prišla do zaključka (pa ne samo jaz tudi nekaj kolegic), da so poleg pobiranja učinkoviti modri briketi, ki niso škodljivi za domače živali in ljudi. Če človek nima časa, se posluži tudi takega načina. Je pa res, da je pripravek drag 12€ škatla, ki pa je lahko za dolgo časa, če ne dežuje, sicer je potrebno tretma ponavljati.

    BOJCA ČAKAM NA OGLJE, NUJNO GA POTREBUJEM PRI SAJENJU. ALI PRIDEŠ KAJ V KRANJ, ALI GREM V STRAHINJ PONJ. :(

    lpt

    Od: “Permakultura za telebane” Za: “tatjana” Poslano: Torek, 19. Maj 2015 12:41:41 Zadeva: [New post] Heureka, deluje! … ali: Kako se znebimo polžev.

    WordPress.com Bojca Januš posted: “Prijateljica Mateja (saj že veste, tista iz Podutika, ki je zaradi polžev šla v naložbo stoletja in vrt predelala v res lepe, ampak tudi kar precej drage fensišmensi visoke grede), mi je danes zjutraj napisala mail: “… deluje, juhu, juhu. So pa sledi”

  4. Jaz sem jih ravno včeraj nabrala 190, predvčerajšnjim pa 314. Sem že na robu obupa. V kmetijski so mi rekli, da bio sredstva nekaj ublažijo, vseeno jih je pa treba pobirati.

    • Nobena zadeva, razen res hudi strupi (ki pa so vprašljivi zaradi marsičesa drugega), ni 100 %. Zato je dobro kombinirati različne načine za zaščito vrta pred polži. Samo s pobiranjem ne pridemo daleč, dobro je imeti še kaj drugega, res učinkovitega, ob čimer pa ne izpraznimo družinskega proračuna in si ne zastrupimo vrta.

      • Sosedje dosti uporabljajo sredstvo imenovano Polžemor in baje jim pomaga. Baje se lahko uporablja tudi na obdelovalnih površinah, vendar jih potem 3 tedne ni priporočljivo obdelovati. Jaz po zemlji ne trosim ničesar (tudi ekoloških granul ne), se pa iz tega sredstva lahko delajo zastirke proti polžem, da zaščitimo obdelovalno površino pred prihodom polžem. Je komu poznano? Pri nas namreč ni problematičen samo vrt, pač pa tudi trata in sadovnjak.

      • Pravkar sem prevzela paket s steklenickami Helix Tosta globule. Naročite jih lahko v spletni trgovini Gajin vrt ali na moj mail bojcajanus@gmail.com. Steklenička Helix Tosta globule, 10 g stane 15 € 12 € (z 20 % popustom) in zadošča za 100 l pripravka, s katerim zaščitimo rastline pred polži.

  5. Pri nas imamo par indijskih tekačic, ki kar pridno čistita okolico polžev, pa nič škode ni zaenkrat na vrtu zaradi njiju, čeprav jo včasih mahneta tudi po gredicah. Res pa najbolj čistita okoli roba vrta. Dohranjujemo jih s koruzo, ker sem slišala, da jim “zadiši” solata, če bi jih hranili tudi z njo. Imamo tudi visoke grede in na žalost sem letos najprej imela težave s polži ravno na visoki gredi. Tu si pomagam z lončkom zakopanim do roba v zemljo, ki ga do polovice napolnim s pivom. Prvi dan sem tako vanj ujela preko 30 mladih polžev. Sedaj se situacija s polži počasi umirja, vendar redno kontroliram.

  6. Tudi jaz sem uporabila homeopatski pripravek proti polžem, pa ni bilo zelo učinkovito.
    Še vedno pojedo vso mlado solato, pa še fižol.
    Imam pa prošnjo, če bo kdo bral te vrstice. Ker živim na onesnaženem področju v Celju, bi si naredila visoke gredice, zato potrebujem zemljo. Ker ne verjamem da je kupljena v redu, prosim če ima kdo neonesnaženo. Bi prišla ponjo sama.
    Hvala in lep pozdrav Jasna

  7. Kupila homeopatski pripravek lani, tretirala, letos polžev več nimamo. Sreča, čudež…Jih pa ima prijateljica. Ker mi je ostalo pol stekleničke globul, bi jih ji odstopila, sem pa zgubila navodila za uporabo. Kaj storiti?

Oddajte komentar

