Ribnik, mlaka, pupnik ali beloušnik

Včeraj sem naročila, danes dobila: roza lokvanj in vodno solato. Plastičnemu koritu, velikem 1,5 x 1 m pravim ribnik, pa menda ni prav, ker v njem ne prebivajo ribe, ampak so prej žabe, zdaj pa pupki in belouška. Pravilno ime zanj bi bila mlaka, po ribniški logiki pa bi mu lahko rekli tudi pupnik ali beloušnik.

Vodna solata je oksigenator. To so rastline, ki vodo, v kateri rastejo, oskrbujejo s kisikom. Zaradi njih je voda bolj bistra in čista, kot bi bila, če bi v njej prevladali anaerobni organizmi.

Vodna solata je dobila svoje ime zato, ker spominja na rozetke solate. Plava na površini vode, koreninice visijo navzdol. Ni zahtevna, rada se množi, pa še čedna je za povrhu.

Roza lokvanj je tu zato, da bo lep. Izbrala sem ga, ker ni zahteven in zlahka prezimi. Zadovoljen je že z večjo posodo, globoko vsaj 30 cm. Nima velikih cvetov, jih ima pa zato zelo veliko. Za moj beloušnik bo en povsem dovolj; skupaj z vodno solato bosta prekrila vodno gladino.

Rastline sem razpakirala in jih spravila v vedro, ki sem ga napolnila z vodo iz štirne. Vedro z vodo sem dopoldan pustila na soncu, da se je ogrela in šok pri selitvi za rastline ni bil prevelik.

Potem sva se s Hugotom lotila ribnika. Delo sva si razdelila: jaz sem praznila vedra, on je pa vse to natančno opazoval. Pred vselitvijo novih prebivalcev je treba mlako sprazniti in dobro očistiti. Dno luknje, v kateri je, bo treba še nekoliko poravnati, ker zdaj visi v eno stran.

V velik čeber sem preselila vso vsebino beloušnika; ne le vodo, blato in listje z dna, pač pa tudi mlade pupke in (upam) belouško, za katero vem, da je prebivala v ribniku. Danes je nisem videla, a upam, da je bila nekje med preseljenim na pol razpadlim listjem z dna mlake.

Dosti za danes. Gradbena dela (niveliranje dna luknje) bom prepustila močnejši polovici, polnjenje in poselitev mlake, beloušnika ali pupnika pa bo spet moje delo.

3 thoughts on “Ribnik, mlaka, pupnik ali beloušnik

  1. Zelo lepo skrbiš za živalice v okolici. Zanima me le, če je zaradi pupnika kaj več komarjev v okolici. Bojda se radi zadržujejo v stoječi mirni vodi. Srečno naprej pri delu in uspešno preselitev in naselitev živeža.

    • Drži, komarji so radi v stoječi mirni vodi. Kadar ni nikogar, ki bi pojedel njihove ličinke, postanejo problem. Pri meni niso, ker je v pupniku dovolj takšnih, ki jih z veseljem pomalicajo. Pozabila sem napisati, da sem ob mlaki videla že tudi kačje pastirje, njihove ličinke pa jedo ličinke komarjev. Mogoče tudi belouška, drsalci in pupki in žabe – kakorkoli, s komarji nimam težav. Nasadila pa sem še sladki pelin, ta jih odganja.

  2. Pri nas imamo velik ribnik z bogatim življem, živalskim in rastlinskim, pa poleg še bazen. In letos ni komarjev, imamo pa polno ribic, pupkov, žab in tudi kačje pastirje. Lepo. Vidim Bojca, da kljub veliki ljubezni do narave tudi vi ne morete brez plastike. Tudi pri meni je to boleča točka, čeprav se trudim, da bi jo zmanjšala, pa gre počasi.

Komentiraj

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.