A vas kaj daje Luna?

Vir: By DickClarkMises – Own work, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19039555

Včeraj, 10. maja 2017, tik pred polnočjo (ob 23.42) je bila Luna spet polna. Davišnja polna luna je bila menda ena od najbolj močnih pomladnih lun. A vas je kaj dajala, vas še kaj daje?

Mene z leti čedalje bolj. Zanimivo. Za druge tudi – ker sem se občasno spremenila v volkodlaka. Ob tej zadnji pa ne, bila sem polna energije, dobra volja je kar prekipevala. Upam, da bo takšno pozitivno volkodlakarstvo pravilo tudi v prihodnje.

Ko sem zadnjič predavala v Šentlovrencu na Dolenjskem, smo se ženske po predavanju še malo družile; prijazna gostiteljica dogodka Mateja Oven nas je pogostila in napojila, sprostile smo se in beseda je stekla. Za posebne priložnosti občasno nosim obesek, mavrični lunin kamen, ki lovi svetlobo. Takrat se zdi kot majhna Aladinova svetilka. Meni je všeč, čeprav me je ob luninih menah začelo skrbeti, da potencira vpliv lune. Kakorkoli, eni od udeleženk je bil zelo všeč, in hitro smo bile na skupni temi – ali tudi nje daje luna?

Zanimivo, vse ženske smo se strinjale, da polno luno z leti čutimo čedalje močneje. Bolj vpliva na nas, močneje nas “nosi”. Vse, brez izjeme. Povedale so, da tudi moške daje – tast ene od udeleženk, gospod, ki leze že proti koncu devetega desetletja, se na luno zelo odziva – ko je luna polna, je precej bolj nestrpen, nemiren, nespečen, kot sicer. Ko mine, mine tudi njega.

Opogumljena s potrditvami sem se odločila, da bom o tej temi napisala članek, in se lotila raziskovanja. Pa naletela na neprebojen zid – vsi članki govorijo samo o tem, da so v srednjem veku vedeli povedati, da luna povsem normalne ljudi spremeni v lunatike (norce), zganjali so vraževerje in povezovali magična in mitska bitja, volkodlake in čarovnice s polno luno, da pa je po mnenju sodobnih znanstvenikov vse skupaj samo en velik lari fari. Zadevo so preverili tudi znanstveno, prešteli in statistično obdelali nezgode, ponesrečene operacije in druge tragedije ob polni luni v primerjavi z ostalimi dnevi in ugotovili, da korelacije med temi dogodki NI. Torej je vse skupaj samo plod pretirane domišljije in morda tudi premočnih pričakovanj (nekakšen placebo efekt – če nekaj močno pričakuješ, ker si prepričan, da obstaja, se bo tudi v resnici zgodilo).

Hm. Dejstvo je, da sem ob polnih lunah doslej nekajkrat postala volkodlačje volje, in da so to moji bližnji tudi opazili in žal, občutili. Zadnja polna luna je bila do mene prijazna, a vseeno močno vplivna. Na srečo vseh tokrat v drugo smer kot poprej.

Znanstveniki gor ali dol. Mene polna Luna odnese kot ladjo pod nebo.

P.S. Vidite obraz na Luni? Jaz sem ga kot otrok, potem pa zelo dolgo ne; dokler nisem začela ustvarjati, pisati in ugotavljati, kaj v življenju res rada počnem. Zdaj ga vidim, spet.

2 thoughts on “A vas kaj daje Luna?

  1. Tudi mene daje luna, pa se štejem še med relativno mlade :) Vsako leto bolj. Predvsem v obliki nespečnosti ali slabih sanj. Tudi mož potoži zaradi tega. Tokratna je bila tudi zame dokaj prizanesljiva, pa sem pomislila, če mogoče zaradi oblačnosti. Do zdaj nisem bila posebno pozorna, ampak skoraj se mi zdi, da ima tudi to lahko vpliv.

    Kar se pa tiče znanstvenih dokazov – res mi ni jasno, kako niso ugotovili nič pametnega. Sorodniki, ki delajo na policiji ali v zdravstvu se VEDNO pritožujejo nad polno luno. Sploh porodnišnice so menda polne. Policaji se pa bojijo polne lune hkrati z novim letom ali drugimi takimi praznovanji/festivali.

    • Se strinjam, Zlatozrna! Jasen dokaz, da vsega ne vemo, niti ni mogoče vsega dokazati/razčleniti/definirati/secirati … takrat je toliko bolj pomembno, da zaupamo svojim občutkom in intuiciji, in kadar čutimo, da nekaj je/ni v redu, zelo verjetno tudi je/ni. Krasen blog imate, sem šla pogledat, in takoj začela brat. Lepo. Vesela sem, da ste se oglasili :)

Oddajte komentar

