Ne nadzorujte, gojite (Don’t Control, Cultivate)

Rezultat iskanja slik za Tenryū-ji Temple

Vir: http://kyoto.travel/en/shrine_temple/135

Danes zjutraj sem dobila enega od mailov, ki jih redno pošilja Steven Skoczen; nanje sem se naročila, ker se mi je zdelo, da me lahko nauči kaj pametnega. In me je.

Stephen Skoczen že nekaj časa živi v Kyotu na Japonskem. Prejšnji teden se je odpravil obiskat 700 let star tempelj Tenryū-ji, ki leži na severozahodnem delu gora, ki obdajajo mesto. Tempelj Tenryū-ji v takšni ali drugačni obliki obstaja že več kot tisočletje, in v tem času je pomagal oblikovati zgodovino Zen Budizma, mesta Kyoto in celotne Japonske.

Takole piše Steven:

“V drugi veliki sobi templja sem sedel na tla, na tatami* preprogo in pogledal skozi veliko okno z razgledom na vrt. Pogled, ki se ni spremenil že 700 let. Vrt je skozi stoletja ostal tak, kot ga je v 14. stoletju zasnoval Musō Soseki.

Tako kot veter vzvalovi gladino jezera ali kot se svetloba in sence igrajo po pokrajini zaradi oblakov, ki plujejo čez sonca polno nebo, so moje misli prihajale, zaplesale, in me nato zapustile.

Ob tem sem opazoval, kako mi bije srce, kako dihajo moja pljuča, kako na preprogi počivajo moje noge. Misli so priplavale na površje uma in se nato spet izgubile v globino, tako kot koi krapi.

Vse, razen ene misli … ta je ostala, ne glede na to, koliko pozornosti je bila deležna.

Ko sem si ogledoval vrt, sem pomislil, da nekaterih stvari njegov ustvarjalec ni mogel nadzorovati – tajfunov, požarov, suše, bolezni in škodljivcev – da ne omenim nevzgojenih turistov. Veliko preveč je bilo teh dejavnikov, da bi jih lahko nadzirali. A vendar, vrt ostaja tukaj, nespremenjen, že skoraj celo tisočletje.

Nato me je preblisnilo, zakaj vrt vztraja: nihče v tem vrtu se ni ukvarjal z nadzorom. Svoj čas so namenjali le gojenju.

Blizu vhoda na vrt so štirje možje stali na elegantno oblikovanih lestvah in obrezovali – s konicami svojih prstov – vsako iglico, na vsaki veji borovca posebej. Ves dan, od zore do mraka, so se ukvarjali samo z enim drevesom.

Kamorkoli po vrtu sem se ozrl, povsod sem opazil isto – nego, gojenje, pozorno pazljivost, ustvarjanje novih majhnih odličnih delčkov. Vsaka rastlina je bila posebej negovana, opazovana, in nudeno ji je bilo to, kar je potrebovala, odstranjeno pa tisto, kar tja ni sodilo.

Hkrati je bilo jasno tudi to, da se nihče ne ukvarja s stvarmi, na katere niso imeli vpliva, stvarmi, ki pridejo in gredo same od sebe – veter, dež, nevihta in turisti.

Pomislil sem – kakšno bi bilo moje življenje in moj um, če bi tudi pri sebi uporabil enaka načela? Če bi namenil vso svojo pozornost in skrb gojenju, ustvarjanju boljših delčkov v svojem razumu, telesu in okolju? In hkrati opustil ukvarjanje z vsem, na kar nimam vpliva? Bi lahko ustvaril nekaj tako brezčasnega in lepega, kot je ta vrt?

Ta misel je v meni ostala ves tisti dan, in ves čas odtlej.”

 

* tatami je tradicionalna japonska preproga, tkana iz riževe slame

This entry was posted on oktober 28, 2016, in Brez kategorije. Bookmark the permalink. 1 komentar

One thought on “Ne nadzorujte, gojite (Don’t Control, Cultivate)

Oddajte komentar

