Prvi rojstni dan, odkar sem na svojem

IMG_1878

Zgoraj: njiva s paradižniki, bučami in turškim fižolom konec maja.

Včeraj me je poklicala prijateljica. Vprašala je, zakaj ne objavljam bolj redno. Da me rada bere in pogreša objave. Kako lepo je slišat kaj takega. Na lagerju sem imela letošnje recepte za ozimnico, a bom prav zaradi nje najprej povedala nekaj drugega. O tem, kako sem mislila, da bom za blog končno imela več časa, a je prav obratno. Zarečen kruh pač.

Vsak dan je lahko nov začetek. Za nekatere dneve to drži bolj, kot za druge. To so dnevi, za katere kasneje rečemo, da so bili prelomnica. Prelomnice so lahko na prvi pogled strašljive, a so vedno prehodi na boljše. Z leti ugotoviš, da se vedno vse izteče točno tako, kot se mora.

7. avgust je rojstni dan tega, da sem na svojem. Zadnje leto imam tako namesto dveh “samo” eno službo, moj Gajin vrt. Uresničila se mi je stara želja, biti na svojem. In naspati se. In preveriti, če drži napis na listku, ki je pripet na moji tabli: When the wrong people leave your life, the right things start happening (mimogrede – trditev z listka drži). Redno službo in svoj posel sem lahko imela le z zelo čudnim ritmom: v sezoni spat najkasneje ob osmih, devetih zvečer (brez risanke in TV dnevnika … :), vstajat med eno in tretjo uro zjutraj (odvisno od tega, koliko dela za Gajin vrt sem imela na sporedu), od doma v službo ob 7h in ob 5h popoldan spet doma s postankom v trgovini ali na pumpi. Doma na vrsti vrt, gospodinjstvo, firma, vse stlačeno v nekaj ur do spanja. Ritem, ki te počasi skuri do te mere, da se že zbujaš na smrt utrujen in lepega dne zaspiš za volanom. Na srečo nisem.

Rezultat iskanja slik za when the wrong people leave your life the right things start happening

Ste se kdaj vprašali, kaj bi počeli, če bi zadeli na lotu in vam ne bi bilo treba početi čisto nič več? Jaz vem, kaj – to, kar počnem zdaj. Samo z manj skrbi. Morda bolj na veliko, s še več raziskovanja, učenja in posredovanja uporabnega znanja. In verjetno bi si (pravzaprav zagotovo) privoščila malo več, kot si sedaj.

Prvo leto je tako srečno za mano. Niti za trenutek mi ni bilo žal. Seveda sem mislila, da bom z dodatnim časom naredila veliko več, kot sem. Ko greš na svoje, je največji izziv postavljati prioritete in se organizirati, ker ni nikogar, ki bi te priganjal (dokler nimaš zaposlenih – potem ti ritem dajejo drugi, pravi moja nekdanja direktorica Barbara). Na tabli imam pripeta listka: PUSH YOURSELF Because no one else is going to do it for you. in What is the next thing I have to do? Ker je zgolj ta, naslednja stvar na spisku, pomembna ta trenutek.

Rezultat iskanja slik za What is the next thing I have to do?

Nekaj stvari sem že uspela narediti. Poleg zbiranja znanja s področja biooglja in homeopatije za rastline se učim čebelarjenja, kozjereje, sadjarjenja in vinogradništva, objavljenih je bilo kar nekaj člankov in spletni priročnik Homeopatija za rastline (pravkar sveže prenovljen), Katalog izdelkov iz Gajinega vrta, vsak mesec izidejo Novice iz Gajinega vrta, s prijateljico Andrejko sva zaorali s kromatografijo prsti, s Tejo pa pravkar pripravljava nekaj novega: hujšanje z Epsomsko soljo (o tem bom še pisala) . Osnutek nove knjige, ki je bila z založnikom dogovorjena na začetku leta, je še vedno samo v nesnovni obliki v moji glavi, a že toliko zrel, da mu ne manjka več veliko do pljunka v word. Prenavljan priročnik o homeopatiji je bil dolgo časa stalno odprt v računalniku, da sem lahko vsako prosto sekundo dodala kakšen stavek. Končno je prenovljen – zasluga gre temu, da sem danes trmasto začela z delom že ob pol petih zjutraj :). Prevelik zalogaj sem si zadala s (pre)velikim vrtom na štirih terasah, in zdaj me žre, ker stvari niso tako urejene, kot bi si želela … Domov vozim zaboje paradižnika in buč, na parceli me čaka delno obran stročji fižol, koruza je pod streho (seme sem dobila s permakulturnega posestva Miroslava Kiša, in je res dobra in zdrava). Vmes zbiram recepte, vlagam, kuham … vse me vleče, pisanje, učenje o homeopatiji, in vmes čisto tuzemske zadeve v zvezi z gospodinjstvom in meni dragimi ljudmi, računi, vodenjem podjetja, spletnimi stranmi in programi, pobeglim papagajem, Luno, ki preveč rada komunicira “ustno”, namesto z repom, in jo ogovorjeni narobe razumejo ….

Veliko stvari še vedno naredim zastonj: priročnik Homeopatija za rastline, Novice iz Gajinega vrta, svetovanje o homeopatiji in permakulturi na vrtu, konec koncev tale blog … ker pa račune plačujem z denarjem, bi morala biti prioriteta prodaja stvari iz Gajinega vrta. Pa ni vedno. Nikoli ne rečem “ne bom pomagala” – nese me lahko le pomanjkanje časa. Marsikdo od vas mi je že rekel, hvala, da si vzameš čas in da deliš z drugimi svoje znanje. Prosim, a ni za kaj – če ne bi bilo z veseljem, ne bi.

Ker pa veselje ne plačuje položnic, vam predlagam menjavo – ko boste hoteli imeti res kakovostne izdelke za vrt (homeopatija za rastline, biooglje in izdelki z njim za drevesa, komposti, Epsomska sol, kromatografija, kuhalnik Biočar, QR Zeliščni aktivator, predavanja), obiščite Gajin vrt in oddajte naročilo; jaz pa bom še naprej lahko pisala o stvareh, ki jih radi berete. In upam, da bom še koga prepričala, da pobijanje (nikogar, predvsem pa zemlje) ne vodi nikamor, kot zgolj v propad. Pa da bom prišla toliko k pameti, da bom znala izbrati samo eno ali dve področji, ju zaključila, in si šele potem nakopala spet kaj novega. Pri tem pa ohranila zaupanje ljudi, ki želijo vedeti več, da bomo s skupnimi močmi zasadili še več veselja na vrt in v življenje.

LOGO Gajin vrt opcija 3

Spletna trgovina Gajin vrt

P.S. Če lahko, prosim delite objavo s prijatelji.

7 thoughts on “Prvi rojstni dan, odkar sem na svojem

  1. Super blog, tudi jaz vedno znova nestrpno pričakujem nove objave. Hvala zanje! In čestitke ob prvi obletnici. :-)
    Ko še nisem imela svojega vrta, sem mami “težila” z bioogljem in sva z njegovo pomočjo “začarali” zdrave pridelke. Sedaj, ko imam svoj vrt, pa še vedno uporabljam biooglje in kompost z bioogljem. Lani sem prvič sadila sadna drevesa in jagodičevje in sem pri vseh uporabila pospeševalec rasti. Vsa drevesa so preživela in lepo rastejo, kjub temu, da imamo sicer dokaj slabo zemljo (nasip). Priporočam!

  2. Spoštovana gospa Bojca Že nekajkrat sem vam poslal vprašanje glede posebnih homeo sredstev. Vem, da ste nadpovprečno zaposleni in cenim vsak vaš prispevek. Prosil bi vas, če mi odgovorite samo z eno besedo. Odgovarjate na vprašanja: da ali ne? Samo toliko, da ne bom še naprej vsiljiv. Hvala, tudi, če ne bo odgovora in pozdrav Stanko Krašovec

    Dne 02. september 2016 23:31 je Permakultura za telebane napisal/-a:

    > Bojca Januš posted: ” Zgoraj: njiva s paradižniki, bučami in turškim > fižolom konec maja. Včeraj me je poklicala prijateljica. Vprašala je, zakaj > ne objavljam bolj redno. Da me rada bere in pogreša objave. Kako lepo je > slišat kaj takega. Na lagerju sem imela letošnje recepte” >

    • Pozdravljeni, gospod Stanko!

      Nikakor, lepo prosim, če mi boste tudi v bodoče sporočili, karkoli vas bo zanimalo. Včasih res traja dlje, da odpišem, a sem odgovorila na obe vaši vprašanji, kar tukaj na blogu. Odgovor na prvo, o osah na trti: pravi izdelek bo Hyssopus officinalis in na drugo, če bi prišla predavat k vam – z veseljem, seveda bi prišla. Upam, da nisem kakšnega vašega vprašanja spregledala. Če sem, se opravičujem in vas prosim, da mi sporočite. Lahko tudi po telefonu: 040 325 939.

      Lep pozdrav, Bojca

Oddajte komentar

