Čebele v novem panju in priprava narejenca

Od lani sem učeči se čebelarski vajenec, a s to razliko, da čebelam dodajam homeopatijo. Obe družini sta ne le preživeli zimo, ampak sta (kot pravi moj učitelj) tudi zelo močni, z veliko zalege in zaloge. Nekaj smo že morali narediti prav.

Zdaj je zunaj že dovolj hrane in čebele so dobile velik nov panj, t.im. nakladni. Nakladni panj je v nekaterih pogledih boljši od AŽ panja (te običajno vidimo na fotografijah – videti so kot iz kockic različnih barv sestavljena hišica, pod skupno streho). Nakladni panj je prosto stoječ in ima več nadstropij; čebele pridejo povsod, matica pa le v spodnjega (enega ali dva – pač tako visoko, kot ji to dovolimo s posebno rešetko, skozi katero čebela lahko preide, matica pa ne).

Čebeljo družino smo prestavili v nov panj v petek, potem so bile dva dni zaprte, da bi se navadile na nov dom, in šele kasneje tudi na novo okolico. Mene je skrbelo, kaj bodo ta čas jedle – a menda čisto brez potrebe. Čebele imajo zaloge za vsak primer vedno dovolj pri roki (če bi bilo npr. nekaj dni slabo vreme in ne bi mogle ven, zlahka preživijo ob malici iz zalog).

Potem smo jih odprli, odmaknili čep na žrelu, z veseljem so butnile ven. Pametne pač. Rahel dež jih je umiril, previdno so se vrnile nazaj k družini. Kako zelo cenimo čebele, kaže tudi to, da čebele v slovenščini ne “pocrkajo” (kot grdo rečemo za živali), pač pa kot edine med živalmi tudi po SSKJ-ju “umrejo”. Za moj okus pogosto čisto brez zveze – ta vikend so čisto brez potrebe umrle 3, ki so se odločile, da spadam med sovražnike. Pač ne, ampak bolelo je pa vseeno. Bo res treba nabavit zaščitno obleko, klobuk in rokavice, ni druge.
IMG_1458

Nakladni panj, čisto nov in lepo prebarvan. Samo napis še manjka.
Ni bilo časa, bom pa zdaj nekaj dobrega izbrala.
Predlagala sem “Če te pa pič, pa mene poklič …” pa bomo menda še malo premislili :).IMG_1473

Stari AŽ panj, iz katerega se je čebelja družina preselila v nov nakladni panj.
Lepo ga je treba očistiti, da bo pripravljen za narejenec (narejenec je način ustvarjanja nove družine: maja zadostujeta za dobrega narejenca en sat po večini pokrite zalege
in en sat čebel, ki pri zalegi vzdržujejo toploto).  IMG_1477

Nekaj čebelic je še ostalo v AŽ panju, skrbno smo jih zbrali in odnesli k njihovim. Vse niso preživele.
Nikoli ne, preseljevanje brez izgub je nemogoče izvesti.IMG_1480

IMG_1482

Kadilnik – zadimljanje čebel jih umirja, manj norijo in pikajo. Ampak čisto pa brez tega vseeno ne gre.

IMG_1492

IMG_1500

Narejenec bo zdaj šel v enega od praznih AŽ panjev.
Če bo vse po sreči, bosta kmalu iz ene nastali dve družini.

IMG_1501

Močna lanska družina, ki je dobila nekaj homeopatskih pripravkov (lani Nux vomica in Pulsatillo, letos večkrat Pulsatillo). In ničesar drugega.IMG_1508

IMG_1511

Sat je prekrit s čebelami, med njimi je že veliko mladih. Za kaj boljši opis iz prve roke in z bližine bom počakala na kombinezon.

IMG_1517

Hm, tole je pa slikano iz varne razdalje in potuhnjeno med regrat in trave,
po tem, ko se mi je prva čebela stražarka nezmotljivo zabila, nato pa me še pičila v brado,
druga pa preganjala čez mejo na pašnik,
in po tem, ko sem z besno čebelo za vratom vadila šprint in valjanje po tleh …
Svojega učitelja čebelarja imam na sumu, da me zraven jemlje predvsem iz enega razloga … njega ni pičila niti ena.
Sicer ni fino, ampak grozno pa tudi ne. Kmalu neha boleti.

Advertisements

2 thoughts on “Čebele v novem panju in priprava narejenca

  1. Evo, Bojca, malo čebelarske zgodovine:

    Razen človeka le čebela umira,
    ker vosek za cerkveno lučico nabira.
    (Slovenski čebelar št. 12, decembra 1902)

    Upam, da boš naselila tudi paščipalca – nekdo mora začeti…

    LP in veliko uspehov pri čebelarjenju!

    Saša

Oddajte komentar

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )