Archive | november 2015

Danes teden predavanje v Luciji

V sredo, dne 2. 12. 2015 ob 18. uri

vas lepo vabim na predavanje, ki bo v prostorih Knjižnice Lucija:

ZDRAV IN USPEŠEN VRT ZA NASLEDNJIH 50 DO 1000 LET

Naravne rešitve za slovenske vrtove s permakulturo, bioogljem* in homeopatijo za rastline**

Klima se spreminja, vreme je čedalje bolj nepredvidljivo,
čez meje pa k nam prihajajo nove bolezni in škodljivci.
Prst je na pol mrtva, saj smo jo v zadnjih desetletjih neusmiljeno izčrpavali z umetnimi gnojili
in morili s insekticidi, pesticidi, herbicidi in fungicidi.

Slovenski vrtičkar in kmet se zato čedalje bolj zaskrbljeno sprašujeta: kako naprej?
Kako kljub preteklim napakam in ne najboljšim pogojem pridelati zdrav pridelek,
ob tem pa ne zapraviti gore denarja?

Predvsem pa – katere rešitve so zanesljive, katere pa le dober marketinški trik?

Veliko odgovorov na dileme sem zbrala v knjigi Permakulturni vrt, nova spoznanja pa sproti objavljala v člankih in na blogu Permakultura za telebane.

Marsikaj od tega boste izvedeli na predavanju, dobili pa tudi odgovore na vprašanja,
kako deluje in kako uporabljamo biooglje in homeopatijo za rastline
ter zakaj uporaba teh metod ni le učinkovitejša, pač pa tudi bistveno cenejša.

* Biooglje je na poseben način pripravljeno oglje, ki ostane v prsti od 50 do 1000 let.
** S homeopatijo za rastline zdravimo rastline in odpravljamo škodljivce na ekološki način.
*** S kombinacijo obeh rastlinam zagotovimo hrano »od spodaj« in zaščito »od zgoraj«.

Predavanje je brezplačno. Predvidoma bo trajalo dobro uro.

Vljudno vabljeni!

IMG_1804

Advertisements

Zakaj se mi to dogaja?

Vir: http://shotphotos.com/aquarium-glass-tunnel-under-the-sea/

Zakaj se mi dogajajo ravno te stvari, ki se mi dogajajo, in ne kakšne druge?
Zanimivo razlago sem našla na spletni strani astrologa Tima Stephensa.

Takole pravi:

Pred dolgo časa se mi je med meditacijo prikazala vizija. Sprehajal sem se po dolgem, širokem hodniku. Na levi in desni strani hodnika so bili veliki zastekljeni prostori, podobni terarijem ali akvarijem. V vsakem od njih je bilo prikazano po eno življenje: njegovo okolje, družina, potek, izzivi, bolezni, zmage, veselja … Obiskovalec se je lahko sprehodil med njimi in izbral tisto, ki si ga je zaželel. Izbral si lahko kateregakoli. Na dolgi rok pa si imel en sam cilj: priti v raj. Z vsakim življenjem si se pomaknil za mišjo dlako bližje cilju. A da bi prišel tja, si moral premagati različne moralne, fizične in druge težave. Kadar si si želel malo pospešiti potovanje na končni cilj, si izbral grozljivo življenje, polno muk in izgub. Spet drugič bi si, utrujen od napora, izbral lagodno življenje, v katerem bi bil čeden, ljubljen in bogat. Presenečenj ni. Ko izbereš svoj naslednji življenjski scenarij, že vnaprej točno izveš, kaj se ti bo dogajalo. Takrat, na tistem hodniku med steklenimi razstavnimi prostori, v brezčasnem trenutku tik pred spočetjem, v popolnosti obvladamo svojo usodo. A le takrat.

Edini problem pri tem konceptu je, da ne moremo nikogar več obtoževati za svoje težave, katastrofe, razočaranja. Ne šefa, ne žene/moža, ne otrok, ne staršev … ker, presneto, sami smo jih izbrali!

Po drugi strani pa misel na to, da življenjska dogajanja zavestno izberemo vnaprej, prinese sprejemanje in umirjenost. Že samo dejstvo, da sem svoje življenje izbral jaz sam, me sili sprejeti svoje težave z rahlim nasmeškom. Konec koncev, jaz sem jih izbral, nobena višja dobra ali slaba sila mi jih ni vsilila. In zato ne morem svojih težav, svojih nemogočih staršev, zoprnega šefa, bla bla bla, obesiti nikomur drugemu. Saj sem jih sam hotel in izbral. In če si bom naslednjič zaželel malo pavze, malo več lagodja, si bom lahko izbral kakšno bolj prijazno in udobno življenje.

Kapar, herpes zoster in večno vprašanje: Zakaj se mi to spet dogaja …

Nine-banded Armadillo.jpg

Vir: “Nine-banded Armadillo” by http://www.birdphotos.com – Own work. Licensed under CC BY 3.0 via Commons – https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nine-banded_Armadillo.jpg#/media/File:Nine-banded_Armadillo.jpg

Zunaj pridno pada, znotraj pa veselo raziskujemo homeopatijo. Za kaparja na limonovih drevescih na zimskem prezimovanju smo izbrali Petroleum 30C, za herpes zoster pri homo sapiensu pa Arsenicum album 200C. Herpes zoster ali pasavec je zoprna zadeva, ki sicer ni nalezljiva, a ima lahko trajne posledice. Za bolnikom sta šele dve dozi Arsenicum album 200C (3 globule v kozarcu vode, prvič včeraj zvečer in drugič danes dopoldan), pa mu gre namesto na ukazano slabše že na boljše. Rdečina se ne širi več, frekvenca, s katero se vrača zoprna bolečina, podobna vbodu z razbeljenim nožem, postaja čedalje daljša, bolečina pa čedalje šibkejša in bolj oddaljena.

Med tem ko s še vedno rahlo skeptičnim pričakovanjem opazujemo, kako se neprijetna bolečina in razdiralno početje virusa Varicela zoster hitro zmanjšuje (pa se še vsaj en teden ne bi smela, vsaj še en teden bi moral veselo harati po čedalje večjem delu bolnikovega hrbta), se zabavam z različnim delom, vmes pa berem zadeve, ki me zanimajo. Mimogrede – a veste, zakaj mislim, da homeopatija ni bolj razširjena? Ker potem ljudje po navodilih zdravnikov ne bi več mogli ostajati doma na dolgotrajnih bolniških … ;). Namesto, da bi si zlom zdravili en mesec, bi po preležanem vikendu lahko šli spet ven. In namesto da bi zaradi herpesa zosterja trpeli muke dva do štiri tedne, bi po treh dneh ozdraveli :).

Ob vsem tem pa se prikrade misel: zakaj se človeku zgodijo ravno te stvari, ki se mu zgodijo, in ne kakšne druge?
Zanimivo razlago sem našla na spletni strani astrologa Tima Stephensa. Kako pravi, preberite TUKAJ.

5 tibetanskih vaj za pomladitev

Pet tibetanskih vaj že tisočletja izvajajo tibetanski menihi. So del njihove tradicije. Z vajami in zdravo prehrano menihi ohranjajo energijo, moč in vitalnost ter upočasnijo proces staranja.

Čeprav izgledajo preprosto, je njihovo delovanje kompleksno, učinki pa intenzivni. Tibetanske vaje pomlajevanja vračajo vitalnost in življenjsko energijo, telo pa postaja vse bolj zdravo ter gibljivo.

Vaje pomagajo vsakomur, ki jih izvaja redno, da upočasni proces staranja in privabi v svoje življenje zdravje in zadovoljstvo. Leta in fizično stanje niso pomembna, vaditi lahko začnemo kadarkoli.

Skrivnost vaj je v tem, da vsaka od njih pospeši vrtenje čaker. Ob rojstvu je naša vitalna energija najvišja, vrtenje čaker je enakomerno in hitro. S staranjem in boleznijo se začne vrtenje čaker upočasnjevati, postane neenakomerno, dokler se v trenutku smrti povsem ne zaustavi. Z vajami povzročimo, da se čakre začnejo vrteti hitreje in bolj enakomerno, s tem pa pomladimo telo. Izgubimo odvečno telesno težo, imamo več energije, bolj smo zadovoljni, uravnovešeni in močni. Človek s pomočjo vaj postane tako fizično kot psihično močnejši in stabilnejši.

Meditation On Water And Stone

Vir: http://www.publicdomainpictures.net/view-image.php?image=115743&picture=meditation-on-water-and-stone

Kako začeti

· Za vaje potrebujete udobna oblačila in podlago (velika zložena brisača ali odeja, podlaga iz pene). Bolje, kot v zaprtem prostoru, jih je izvajati na svežem zraku.

· Za izvajanje vaj boste, ko se jih boste naučili, vsako jutro potrebovali manj kot 10 minut. Na začetku si zanje vzemite vsaj pol ure, ker se boste vaj šele učili.

· Med izvajanjem vaj smo obrnjeni v smeri vzhoda.

· Vaje izvajajte zjutraj, takoj, ko se zbudite. Če to nikakor ne gre, jih izvajajte zvečer. Bolje je, da jih izvajate zvečer, kot nikoli.

· Vaje izvajajte na tešče ali (če popoldan ali zvečer) najmanj eno uro po jedi.

· Pred vajami popijte kozarec ali dva mlačne vode, v katero lahko stisnete malo limoninega soka, kar je dobro za razstrupljanje telesa in hidratacijo organizma.

· Če vam ustreza, si za spremljavo zavrtite klasično ali kakšno drugo umirjeno glasbo.

· Prvi teden izvajajte vsako vajo trikrat (lahko tudi 5-krat, če zmorete), drugi petkrat (oziroma 7-krat) in tako naprej do 21-krat. Ko boste vadili 21 dni zaporedoma, se vam zjutraj nanje ne bo več treba spomniti – postale bodo navada, brez katere ne boste mogli začeti dneva.

· Če vaj dva ali več dni ne delate, začnite ponovno s tremi ponovitvami in postopoma povečujte število dnevnih ponovitev.

· Vsako vajo izvajajte samo do točke, ko postane izvajanje neprijetno, brez sile in naprezanja, sproščeno in ritmično.

· Dihajte globoko v enakomernem ritmu s prsnim košem.

· Poslušajte svoje telo in število izvajanj uskladite s svojimi sposobnostmi. Sčasoma postanejo vaje del vsakdana, izvedba pa lahkotna in prijetna. Ko jih boste povsem osvojili, boste zanje porabili slabih 10 minut.

spin09.jpg 1. Vaja – vrtenje (Um – Energija)

S to vajo pospešimo pretok energije v telesu. Stojimo sproščeno in umirjeno, roke iztegnemo v odročenju, prsti so skupaj, stopala v širini bokov, dlani obrnjene v tla. Zavrtimo se v smeri urinega kazalca. Ne vrtite se v nasprotni smeri in ne pretiravajte z vrtenjem. Glavo vedno obrnemo čim hitreje in ves čas pogled usmerjamo v isto točko pred sabo, da preprečimo vrtoglavico in neravnotežje (spomnite se na baletnike).

2. vaja (Vrat – Zemlja)

Ležimo na hrbtu, stegnemo roke ob telesu in dlani položimo poleg nog na tla. Noge so stegnjene. Vdihnemo, hkrati dvignemo noge do kota 90 stopinj (če vam ne gre takoj z iztegnjenimi nogami, jih pokrčite v kolenu) in glavo čim bolj približamo prsnemu košu. Zadržimo dih, nato pa glavo in noge med izdihom počasi spuščamo nazaj v začetni položaj.

3. vaja (Prsi – Zrak)

Klečimo na tleh s spodviti prsti na nogah, hrbtenica je vzravnana, dlani pa položimo na zadnjico. Med vdihom počasi upognemo glavo in vrat kolikor mogoče nazaj. Zadržimo dih. Med izdihom počasi položimo glavo na prsi. Pri nagibu nazaj moramo biti pozorni, da ne povzročimo prevelikega pritiska v ledvenem predelu. 

4. vaja (Želodec – Voda)

Sedimo na tleh, stopala so v širini bokov, dlani na tleh ob stegnih, glava na prsih, hrbtenica zravnana. Vdihnemo in hkrati dvignemo telo naprej in gor, glavo potisnemo nazaj in napravimo most. Za trenutek zadržimo dih, potem pa se med izdihom usedemo v prvotni položaj.

5. vaja (Korak – Ogenj)

Vajo pričnemo na vseh štirih. Iztegnemo nogi in telo spustimo v lok, naslonjeni na iztegnjene roke in spodvite prste na nogah. Med vdihom izvedemo piramido, ko se opremo na roke in noge, pete potisnemo proti tlem in visoko dvignemo medenico ter naslonimo glavo na prsi in zadržimo dih. Med izdihom se spustimo nazaj v lok in glavo potisnemo čim bolj nazaj.

Moravske toplice, zbor Lipnica, tibetanci, biooglje in homeopatija

Kaj vse lahko človek stlači v konec tedna … Če se dobro zmeni in se vsega skupaj loti kot pridna mravlja, ki vztrajno odvleče desetkrat večjo drobtino buhtlja v mravljišče, potem veliko.

Od petka do nedelje sem odkrivala Moravske toplice. Malo manj zunaj, malo več notri.

V Moravske sem šla z mešanim pevskim zborom Lipnica iz Kamne gorice. Imeli so intenzivne vaje. Kar dobesedno pomeni skoraj obsedeno prepevanje, piljenje pesmi, usklajenosti, poudarkov, dihanja … po zelo natrpanem urniku. Potem pa s petjem še ponoči niso dali miru. Res so unbelievable :).

Spali smo v hiškah, kritih s slamo (če se temu lahko reče spanje …)

S sabo so me povabili, ker so hoteli intenzivnost svojega intenzivnega vikenda vaj povečati še z dvema dogodkoma: navsezgodaj zjutraj pred zajtrkom zvaditi tibetanske vaje (najprej smo se jih, jasno, naučili), pozno popoldan pa poslušati predavanje o biooglju in homeopatiji za rastline.

WP_20151114_004

V soboto zvečer so nastopili za hotelske goste. O njihovem petju ne morem soditi, razen kot totalen laik. Pojem pod tušem, in če bi bil tuš na podstrehi, bi bila s svojim petjem učinkovit repelent za polhe. Laična je moja sodba preprosta: če mi postane dolgčas, in štejem skladbe do konca, ni dobro. Če poslušam in uživam skupaj z drugimi, ja, potem pa res lahko rečem: dobri so. Ne samo dobri, odlični. Med nastopom se je publika močno namnožila, ker so s petjem v prostor, kjer so peli, privabljali čedalje več ljudi. In za češnjo na torti so poslušalci zahtevali bis (koliko zborov doseže kaj takega?).

Za Tibetanske vaje sem pripravila navodila, objavljena se posebej (kliknite na link). Se splača vadit, res so odlične. Tega, da lasje nehajo siveti, sicer ne morem potrditi iz lastnih izkušenj, drži pa, da telo postane bolj prožno, da dobi drugačno obliko, da se popravi drža, da je tudi um bolj močan in stabilen. In to samo za slabih deset minut jutranjega truda. Ki bi jih sicer preždeli s kavo v rokah in počasnimi mislimi v glavi.

Čez 14 dni, 26. novembra bom v knjižnici v Luciji govorila o biooglju, homeopatiji za rastline, praktičnih rešitvah za slovenske vrtove, permakulturi … o stvareh, ki vem, da nas zanimajo.  Točno uro še objavim, tokrat samo datum.

Samo še tole: vsaka pot k cilju je posejana z neuspehi. Vendar neuspeh ni nasprotje uspeha, ampak njegov sestavni del. Če to vemo, nas neuspeh ne prestraši, niti ne spravi v dvom, niti ne zaustavi. Namesto tega je prav vsak neuspeh treba pozdraviti, ga dobro ovohati, potem pa pospraviti v predal in nadaljevati pot. Saj se ve, kaj je cilj. Meni pomaga, upam, da bo še komu.

Vir: https://twitter.com/ariannahuff/status/465517648046870528