I look where it is good (Alice Herz Sommer)

Pred snegom sem uspela še malo delati na vrtu, prestaviti toplo gredo, zaščititi občutljivčke in pobrati še nekaj zelenjave. Če hočem pisat, sem ugotovila, moram ven, na vrt, v gozd. Življenje med štirimi stenami počasi izpije človeka. Energija je vedno zunaj. In ob tem in zaradi praznikov sem se spomnila na pianistko Alice Herz Sommer, ki je umrla februarja letos, stara 110 let. Bila je najstarejša še živa pričevalka holokavsta. V taborišču sta umrla njena mama in mož, ona in njen sinček sta preživela. Pravi, da se lahko za to, da je preživela, zahvali glasbi: “Moja vera je judovstvo, ampak moja religija je Beethoven …”

“I know about the bad things, but I look where it is good.” in “Everything is a present …” je rada rekla Alice. Do zadnjega dne je ostala prisebna, bistra, navihana. Skoraj do zadnjega dne je vsak dan po 3 ure vadila klavir. S skromnimi in odločnimi besedami tako preprosto razloži bistvo življenja: odločitev, kako srečno bo živel, je v rokah posameznika. Kako zadovoljno bo živel. Kaj bo v življenju videl, čutil. Za to se je seveda treba tudi malo potruditi, takšne stvari ne padejo kar z neba. Vaja dela mojstra. Alice je pri svojih 110-ih letih bila mojstrica nad mojstri.

Poslušam jo, kadar malo izgubim nitko in mi ni več povsem jasno, kaj je v življenju res pomembno. Pomembnih je veliko stvari. Res pomembna je odločitev, kako gledam na stvari. Na tisti klasični na pol poln ali na pol prazen kozarec, na primer. Na sonce, ki se nad jutranjo meglo dviga nad barje, ko se zjutraj peljem v Ljubljano. Na Luno, ki je presrečna, ko zagleda povodec v mojih rokah in svoje sreče nikakor ne more zadržati samo zase … Na vse tisto, česar sem v svojem življenju lahko iskreno vesela.

Moj vrt je nekaj, kar je dobro. Vsak vrt je tak. In še veliko drugega lepega je na tem svetu. Samo videti je treba.

2 thoughts on “I look where it is good (Alice Herz Sommer)

Oddajte komentar

