Korenje v dimniških tuljavah (How to grow BIG carrots)

Kakšno leto ali dve nazaj sem med brskanjem po spletu našla video o tem, kako pridelaš ogromno korenje iz povsem navadnega semena korenčka nantes, ki sploh nima namena biti velik. Govornik me je prepričal, da sem ga poslušala dobrih 9 minut iz več razlogov: pravi, da ni noben poseben strokovnjak, ampak le navdušen vrtnar, ki rad poskusi kaj novega in se uči (taki so mi najbolj všeč), v ozadju ima spremljavo puranov, ki ga včasih skoraj preglasijo, in že takoj na začetku je povedal, da nima veliko časa za kompliciranje, vse pa s takim navdušenjem, da sem res uživala ob njegovem veselju …

Na kratko ga bom povzela: sejemo približno, trudimo se da ne pregosto, ampak tudi če nam ne uspe povsem, se ne sekiramo. Zaupamo korenju, da se bo že zmenilo (še ena stvar ki mi je všeč, ker redčenja sejančkov pa res ne maram …). Zemlja mora biti dovolj globoka, brez kamnov in z dosti domačega komposta, korenju pa je treba dati dovolj časa (najbolje pozabit na vse skupaj, v tem sem odlična, ker počnem preveč stvari hkrati :). Če imate čas, poglejte posnetek. Res ima ogromno korenje:

Letos sem se lotila tega poskusa še sama. Korenjeva muha leta do pol metra visoko, kar je višje, ne opazi (zato so šli korenčki v dimniške tuljave, lahko bi pa tudi v kakšno drugo temu podobno zadevo). Na dno sem dala ovčjo volno zaradi voluharja (če je ob treh mačkih sploh še kakšen ostal živ :), potem pa tuljave napolnila tako, kot delamo visoke grede. V kompost sem dodala tudi biooglje. Na vrh sem posejala seme (glede tega, kako na gosto, se niti nisem preveč sekirala, tako na približno sem se potrudila, da ni bilo pregosto) in ga samo malo pokrila z rahlo zastirko, ker seme korenja ne mara biti pokrito z zemljo. Potem pa na vse skupaj malo nalašč in veliko spontano pozabila.

Oktobra sem svoj pridelek šla pogledat. Na kratko: toliko super korenja na tako majhni površini še nisem imela :). Očitno mu res paše: biti malo višje, dobra odcednost (kar seveda ne pomeni sušo), rahla prst, nič kamenja, dovolj globine, domač kompost. Sejala sem nantes; naslednje leto bom poskusila še s kakšno drugo sorto.

IMG_2853

IMG_2854

IMG_2852

 LOGO GAJIN VRTGajin vrt, trgovina za ekološke vrtnarje

6 thoughts on “Korenje v dimniških tuljavah (How to grow BIG carrots)

  1. Tole je pa kot nalašč zame. Vsako leto se trudim pridelati spodobno korenje. Tole bom prav gotovo poskusila naslednje leto. Zelo zanimiv dečko in njegov način razmišljanja. Se popolnoma strinjam z njim. Vse pride nazaj k dobri zemlji – dobra zemlja je alfa in omega vsega. Pa deževniki in vse podobne zverinice, ki žurirajo tam spodaj in delaja zemljo medtem ko mi pozimi sedimo za pečjo. Le delo jim moramo dati.

    Hvala za tole in lep pozdrav,
    Stanka

    • Hvala, Stanka, me veseli, da vam pride prav! Mene je korenje res šokiralo letos, bom pofotkala še kakšen kup je prišel iz dimniških tuljav … Zemlja je pa res alfa in omega. In njeni prebivalci tudi.

Oddajte komentar

