Prihaja mladi bog sonca

Danes je zimski solsticij, zimski obrat, najdaljša noč, najkrajši dan v letu. Sonce, tudi če bi ga videli, bi se nizko na nebu prikazalo za rekordno kratek čas. In kot da to ni dovolj, je poleg te zoprnije današnje nebo svinčeno sivo, skozi gozd in okoli hiše se plazi megla, lepljiva, vlažna, gosta … Hotela sem na vrt, pa me je že ob pogledu ven minilo. Me res ni vleklo ven – če ste vi taki heroji, vam lahko samo čestitam.

Naši predniki so se bali, da bo sonce, ki je vsak dan težje in nižje plavalo čez nebo, na koncu štrbunknilo z njega, nekam za obzorje, v nepovrat. In zato so na najkrajši dan v letu praznovali Yuletide (Julov čas).

Švedi še vedno voščijo

GOD JUL
och
GOTT NYTT ÅR

Vesel Jul in Srečno novo leto – in ne Vesel božič …

Praznovanje se je obneslo, ljudje so vsako leto znova preprečili katastrofo :). Vsako leto znova je staro zmatrano sonce komaj komaj še zdržalo, da ni telebnilo onkraj sveta, po praznovanju pa se je spet pomladilo, spremenilo v mladega sončnega boga, ki je svetil vsak dan močneje in se na nebu vsak dan povzpel nekoliko višje. In višje. Dokler ni v deželo spet prišla pomlad.

Megla in vlaga sta me začeli vleči v sivino, zato sem se odločila, da bom zadevi naredila konec. In zakurila v peči. Potem sem naredila niz fotografij in obsedela v fotelju pred pečjo, lepo na toplem in začarana z ognjem, v katerem je nekaj očarljivega plesalo svoj divji ples, vsakih nekaj minut pa so se mu pridružile še majhne, iskreče plesalke.

IMG_1621

IMG_1622

IMG_1623

IMG_1624

IMG_1625

IMG_1626

IMG_1627

Za nekaj minut sem izginila v kuhinjo po kavo, pa je bilo dovolj, da me je v toplem fotelju zamenjal Mike … in občudoval ples v peči. Kaj neki vidijo mačke, enkrat bi pa res rada izvedela, kaj vidijo s temi svojimi vsevidnimi očmi …

IMG_1634

Here comes the sun … definitely :)

Oddajte komentar

