Permakultura za telebane praznuje 3. rojstni dan 1.5.2013

IMG_0866 (2)

28. aprila pred tremi leti sem napisala prvo objavo: Zakaj Permakultura za telebane?

Eden od ciljev, ob katerem se danes lahko samo nasmehnem, je vsak dan ena objava … Ne gre, pa tudi treba ni. In tole – končno imam dovolj časa, da lahko postorim stvari … hm, še vedno nisem in zdaj vem, da zlepa ne bom. Ker, kaj bi pa potem počela? Toliko je še stvari, ki jih je treba videti, poskusiti, se naučiti, napisati, povedati drugim …

Zadnjič mi je mama povedala, da je neki svoji prijateljici pripovedovala o biooglju, permakulturi, knjigi in blogu. Potem sta prišli do tega, da naslov bloga Permakultura za telebane ni pravi (zdel naj bi se rahlo žaljiv).

Hm, meni se pa zdi pravi. Ker priznam: sem telebanka in vedno bom. Res, da vem veliko več, kot sem vedela pred nekaj leti, vem pa tudi, da več ko vem, bolj vem, da še ne vem. Ja?

Zadnjič sva se v Naklem srečali s Suzano, ki mi je potem napisala tole:

Ko sem doma postorila najnujnejše, sem vzela v roke vašo knjigo in zgodilo se je, kar se vedno ob blogu, zato se ga včasih kar izogibam. Pozabim na čas, na vse in potem je gotovo kaj narobe – ne skuham kosila za naslednji dan, zamudim kam po otroke, perilo ostane v stroju…, saj poznate. :)

Mogoče bi morala napisati na blog in na knjigo: Pazi, nevarno! Samo na lastno odgovornost!! :))

Če bo zaradi knjige kdo še raje šel na vrt in pozabil na čas, sem vesela, da sem jo napisala.

Čim prej bi rada napisala tudi pogosta vprašanja in odgovore nanje v zvezi z uporabo obogatenega biooglja na vrtu. Saj bom. Najprej pa za rojstni dan – ena nagradna igra! Nagrade so tri: knjiga Permakulturni vrt, Biooglje kompleks 250 g in Kompost za vzgojo sadik 8 l.

In kaj je treba narediti? Opišite kakšno svojo izkušnjo z vrtom. Napišite vsaj en nasvet, idejo, misel, ki ste jo prebrali ali slišali, ali pa do nje prišli sami in je v kakršnikoli zvezi s permakulturo in vrtom. Omejitev ni! In ker je tole Permakultura za telebane, se ne obremenjujte  s tem, kako zelo originalna ali nova je vaša ideja. Nihče se ni rodil pameten :) Važno je, kaj veste vi.

Sporočila pošljite na mail bojcajanus@gmail.com ali pa kar v komentar pod to objavo.

Rok: danes teden (8.5.2013). OK?

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Lep pozdrav!
 
Na svojem biovrtu se silim uporabljati edino le naravna sredstva za zatiranje “gostiteljev”. Težko govorim o škodljivcih, ker mi dejansko s svojim delovanjem tudi kdaj pa kdaj pomagajo, kdaj kaj odstranijo, kaj prezračijo, kaj pognojijo,…. So le vezni člen mojega kotička narave….
 
Skoraj zelo učinkovit (:) ) je bil postopek nastavljanja velikonočnih pirhov, že kr nekaj časa po veliki noči (torej smrdeči pirhi), ki so učinkovito odgnali voluharja. Pirhom sem spodnji del rahlo natolkel in jih do polovice zasadil v voluharjevo luknjo ali zakopal v zemljo. Torej z naravnim vonjem sem spremenil prehrambeni teritorij določeni živalci. Brez bolečin, brez zatiranja, brez onesnaževanja.
Ob gozdu imam nasejenih nekaj sadik sadnih dreves in problem se pojavi, ker mi jih divjad pridno obdeluje. Odličen vzorec iz narave mi je dal misliti in sem okoli teh sadik nastlal nekaj vej grmov, vej ostrožnic s trni,….
Divjad se mojioh sadik izogiba in si najde hrano na sosednji leski……
 
Lep prijazen pozdrav.
 
Miha
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Spoštovani!

Imamo prostor za obdelovanje, vrtičkarstvo ali še kaj več. Vendar daleč od doma, brez vode.

Dve leti smo praktično opazovali, kako nam je sonce ”požgalo” tisto, kar smo posejali in posadili.

Sedaj, ko smo se srečali s permakulturo, poudarek je na srečanju, smo se odločili, da bomo zastirali. Lani smo že poskusili in bilo je super. Letos smo sicer uporabili še nekaj umetnih pripravkov, ostankov, in ker nimamo slame, smo krompir pokrili kar z listjem. Morda bi bilo listje dobro tudi za vrtnine. Bo treba v nabavo h kakemu kmetu po slamo.

Tale naša njiva je na podeželju, vsi kmetje naokoli delajo na tradicionalen ”traktorski” način. Sam pa se jim niti ne trudim razlagati, zakaj bom rabil slamo in zakaj imamo krompir samo pokrit. Saj poznate tiste posmehljive grimase, ki jih delajo, ko poslušajo ljubljančana.

Kako bo raslo letos bomo videli, jesenski česen je zunaj, posadili smo čebulo, vsejali korenje in fižol, malo solate (ta bo šla v glavnem v vrhe zaradi suše). Čakamo še vreme za paradižnik, kumare, buče in papriko.

Še naš nasvet, uporabite 1,5 litrske (ali večje) plastenke za zalivanje tako, da jo vtaknete poleg sadike v zemljo, seveda čisto malo preluknjano. Sadika bo dobila dovolj vode. Ni tako natur, kot z lončenimi lonci, vendar jih vsi nimamo, so dragi, plastenke pa s tem recikliramo, kasneje, po par letih pa jih lahko odvržemo v plastiko.

Vaše spletne strani so nam dober vir izobraževanja.

Upam, da boste objavljali čim več slik, saj ena slika pove več kot tisoč besed.

Lp

Erik z Lavrice

IMAG1089
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pozdravljeni, ga. Bojca!
Najprej čestitke za obletnico, predvsem pa za to, da svoje znanje in dobre prakse permakulture delite z nami, bralci.

Na vaši strani sem pred meseci zasledila zeliščno spiralo. S fantom sva se odločila, da letos eno narediva tudi sama. Tako sva se izdelave lotila v torek dopoldan. V bližnjem gozdu sva nabrala listje in veje, v bližini doma pa sva dobila tudi kamenje, gnoj in prst.

Končna oblika spirale je zasnovana na obliki ogrodja školjke Nautilus. V prvem koraku sva na travi zakoličila in označila pravokotnik v velikosti 3,6m×2.2 m. Stranici sta v zlatem razmerju t.j. prb. 1,6. Pravokotnik sva nadalje razdelila na več in vedno manjše pravokotnike, gre za t.i. srebrni rez.
Z dodajanjem kamenja sva oblikovala prvi nivo spirale in tako definirala njeno obliko (slika v priponki). Kot prvo plast v spirali sva uporabila listje, najprej suho zatem pa še preparelo. V gozdu sva našla kvaliteten humus, uporabila sva ga kot drugo plast. Nanj sva raztresla hlevski gnoj in pa zemljo. Z dodajanjem prsti sva hkrati gradila višje nivoje spirale. Na koncu sva z manjšimi kamni oblikovala terase, tako da sta v spirali združena dva koncepta. Spiralo sva dokončala v sredo popoldne.
Fotografija končane spirale pa je v priponki. V prihodnjih dneh, ko bodo dnevi za cvet, list in plod, bova v spiralo presadila zelišča, posejala ognjič, kapucinke in pa tudi kakšno zelenjavo (fižol).
Živela permakultura!
Lep dan še naprej,

Nataša

DSC_2754

DSC_2789

spirala

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Eccola, in še sporočilo lanske nagrajenke in čudoviti fotografiji, ki ju objavljam z Mirandinim dovoljenjem:

Lepo pozdravljena,
in en velik HVALA, da si tako lepo zbrala na enem mestu vse, kar je treba vedeti telebanskega o permakulturi. Kupila, drugič berem, navdušena, zdaj pa nameravam posojati naprej, da se čim več prijateljic seznani s permakulturo.
Že lani sem dobila ob obletnici bloga nagradico za sodelovanje, pa se še vedno čutim dolžna sliko za idejo o dvojnem kompostniku iz vrbja. Pa še moj lepi permakulturni vrt, komaj sestavljen. Kako bo šele čudovit poleti, ko rastline zrastejo! Mešane zasaditve, rože bodo vmes, koprive se že namakajo, deževnica se zbira….

IMGP8172-1

IMGP8173-1

11 thoughts on “Permakultura za telebane praznuje 3. rojstni dan 1.5.2013

  1. Živjo! Najprej, da ne pozabim – odličen blog, sem redna bralka :)

    Že drugo leto imava s fantom okoli hiše kotičke, v katerih razvijava in preizkušava permakulturne ideje :) Uporabljava slamo za zastirko na vrtu, okoli dreves, zeliščnem vrtu… Okoli hiše se nama podita dve rački tekačici in pred njima sva morala kar veliko površin zaščititi:)

    Ravno sredi njunega teritorija sva za to naredila iz odpadnih desk zelo visoko gredico, jo pobarvala z naravnimi olji ter nasula vejevje, napol razgrajen kompost ter zemljo. kot prvo sadiko sem ponucala zeleno, ki mi je (neverjetno:) prezimila na visoki gredi v bližini. kmalu pa sem dodala še sadike rdečega zelja, ki sem jih zaščitila z odsluženimi vejicami bezga, ker so lansko leto na zelje prav radi navalili ptiči :)

    Nekaj metrov stran sva na lanskoletni krompirjevi gredici (gojila sva ga samo pod slamo), skupaj zvezala 5 prekel, da je nastal šotor, okoli vsake prekle pa posadila visoki fižol, malo stran pa še nizkega :)

    Vsak dan pa še kaj novega ustvariva :)

    Lep pozdrav vsem in veliko permakulturnih užitkov žeilim!! :)

  2. Čestitke ob tretjem rojstnem dnevu. Blog je super ideja in tudi ime mi je všeč.
    Urednici bloga želim še veliko objav in prijetnega druženja z istomislečimi in da ji nikoli ne bi zmanjkalo volje in energije.

  3. Objavljam Mojčin prispevek, ki je prišel po mailu:

    Letošnje leto je polno novosti in učenja. Tričlanska družinica smo se končno po dolgoletnih željah izselili iz umazane in hrupne Šiške v okolico Ljubljane, v majhno hiško z vrtom. Vse v redu, dokler nisem začela razmišljati o letošnjem izkoristku vrta in naletela na Permakulturo za telebane. Kar naenkrat ni bilo več drugega hobija (kolikor je zanj ob majhnem otroku še ostalo) kot prebiranje knjig o permakulturi in iskanju idej na internetu in vrt je žal postal premajhen. Kam pa zdaj slamo, krompir, visoke grede (eno sem le naredila), milijon rastlinic, rožic in drevesc ter vse ideje, ki bi jih rada preizkusila? Na srečo obstaja še možnost vertikalne posaditve (: Še mene zanima kam me bo vse to odpeljalo… Hvala za spodbude, ki jih uspešno in hvaležno širim naprej… lp
    Mojca

  4. Čestitke za 3. rojstni dan!
    Mi smo se pred točno enim leto preselili iz bloka v hišico z vrtom. Še pred selitvijo smo postavili visoke gredice in prve so se selile sadike paradižnika, cvetače in miljon rožic :D Celo poletje so se mimoidoči čudili, kaj za eno ogromno zeleno čudo nam raste v teh malih gredicah….pa je bil le listnati ohrovt, ki je v zemlji iz 100% komposta zrastel v prava mala drevesa (na vrečki s semeni je pisalo da zraste v višino okrog 35cm) :D
    Letošnjo zimo smo že fantazirali o njvici…sedaj že veselo razmetavamo slamo naokrog :D

  5. vse najboljše Bojca in ostali telebani! Mimogrede, je kdo že gnojil z morskimi algami? nek perma-Irec je zelo hvalil to možnost in bob mu je rastel v nebo! Ampak, kje pri nas dobiti alge?

    • Živjo, Igor! Pred kratkim sem srečala Bojano, Štajerko, ki živi v Izoli – pravi, da je na obali alg dovolj. Samo pobrati jih je treba. Verjetno bi jih bilo pred dodajanjem treba dobro splakniti, sicer se jih pa res ne manjka. Alge so tudi v Kompostu z bioogljem (v obeh vrstah). Bo že kaj na tem, da potem vse bolje raste. Lp, Bojca

  6. Čestitke za 3. rojstni dan! Permakulturo za telebane sem odkrila letos pozimi, takoj me je pritegnila in navdušila. Sem vrtnarski začetnik, vrtiček imam šele dve leti.
    Včeraj sem naredila prvo gredico z ovčjo volno – malo po svoje, s tistim, kar sem pač imela pri roki: odstranila sem zgornjo plast zemlje, v okvir iz desk sem dala ovčjo volno, jo dobro zalila, naslednja plast je bil nepredelan kompost (letos imam prvič kompostnik), vse skupaj sem posula z lesnim pepelom in ogljem, na vrh pa dala zemljo. Posadila sem različne sadike, vsaka je dobila še malo biooglja. Jeseni spet dobim ovčjo volno, tako da načrtujem nove gredice.
    Vaša knjiga je čudovit priročnik! Ves čas jo imam pri roki in jo prebiram. Hvala, ker svoje znanje in dragocene izkušnje delite z nami.
    Prijazen pozdrav, Maja

  7. Čestitke za 3. rođendan! Tvoj blog mi je iskočio na googlu prije dva- tri tjedna kada sam tražila nešto o permakulturnim vrtovima. Oduševila me na prvo ideja o vuni u visokim gredicama. Odlično!!!
    Već dugo mi je želja imati svoj vrt i ove godine se neočekivano ta želja ostvarila. Jupiiii!!Tako da sam res permakulturna telebanka u praksi. Na svojih 20 m2 ću ove godine krenuti na svoje vrtno putovanje zajedno sa još 30 zaljubljenika u prirodno vrtlarstvo (svi dijelimo jedan veliki komad zemlje, svaki ima svoju parcelu) u gradu. Već nas susjedi klasičnog vrtlarstva čudno gledaju, jer su nam parcele nepravilni šesterokuti i peterokuti, pa time nemamo niti klasične gredice, cijela zemlja će uskoro biti pokrivena slamom, kompostna hrpa se već slaže……
    Nemam neki savjet koji sam izvukla iz svoga iskustva, jer ga nemam s vrtom još. Jedino što mogu reći je da mislim da treba pogledati prirodu kako to ona radi i tako kreirati svoj vrt….. da budu sretne biljke koje tamo rastu, životinje koje dolaze i prebivaju u vrtu i nakraju i mi ljudi, sa onim što nam priroda daje.

  8. ja, se pridružujem čestitkam in hkrati imam še eno vprašanjce. Sem naročila preko te strani biooglje, vendar nisem nič dobila in tudi potrditve naročila ni bilo …mogoče sem kaj narobe naredila…telebanček pač…joj in potrebujem še malce pomoči pri nabavi slame. Bi bile fajn tudi večje količine, saj se v Sloveniji dogajajo super stvari, pozitivne v mnogo pogledih…brezposelni se organizirajo v Zvezo (tudi čili upokojenci so zraven), kmetje podarjajo tej zvezi zemljo v obdelovanje, drugi ponujajo uslugo oranja…tudi Duško Petrovič je med takimi, ki je odstopil svojih vsaj 500 m dolgo polje, toda tule si bomo morali pomagati čisto resno s permakulturnim načinom prekulturiranja zemlje, saj s traktorjem ne moremo preorati že vsaj 30 let mirujočega polja, ker se je le kosila trava. Teren je nagnjen (terase) in preozek za širok traktor. Tudi nekaj skal je vmes. Toda moja telebanska glava bi rada iz tega naredila ZEMLJO za pridelavo krompirja, čebule, kumar…saj je sicer tole zelo čisto področje in bo vse EKO, da se bo kadilo (če odmislimo, tisto, kar prileti z neba) in aktivirali bomo lahko ljudi, da bodo pridelali hrano zase ali pa bomo v okviru Zveze prodajali po razumnih cenah…denar bo zelo transparentno odtekal v prave roke oropane vsega…ampak zato potrebujemo veliko slame, da jo spravimo na to polje in ga spremeniti v primerno podlago za pridelavo. Torej: slama in to brez pesticidov in gnojil…KJE? Seveda so dobrodošle vse ideje kako si še lahko pomagamo.
    Drugače pa JUHU za Zvezo. Ideja je super, kajne? No, in temu primerno oblasti nagajajo :)) Upam, da je pobudnica dovolj močna, da bo zdržala. Iščemo tudi donatorje in še članov. Povejte naprej! Pokažimo tem zajedalcem na oblasti! Mafija frdamana!
    Lep pozdrav in najbrž si bom privoščila tudi vašo knjigo!
    Meta
    P.S.: uf sem se razgovorila…sem hotela le vprašati za biooglje in slamo…no, pa je ratalo še vse ostalo…ampak ideja o Zvezi me je res pritegnila in dobri ljudje so zraven…

    • Pozdravljena, Meta!
      Naročila nisem dobila; v kratkem je bila to že druga takšna pritožba. Mi lahko prosim pošljete naročilo kar na mail bojcajanus@gmail.com? Z Duškotom Petrovićem sva se pa ravno zadnjič pogovarjala o Zvezi, in brala sem tudi že o njih … Vsa čast! Tudi tam, kjer traktor ne pride zraven, se da narediti prst.
      Lp, Bojca

  9. Še nekaj sem se spomnila….glede zalivanja z naluknjanimi plastenkami…lani sem poskusila pa se mi ni obneslo, ker voda, kljub zelo majhnim luknjicam izteče že v enem dnevu…letos poskusim z lončki in poasnim pronicanjem.
    LP Meta

Oddajte komentar

