Vse ob svojem času 5.3.13

IMG_0816

Vrt je še vedno pod dobrim metrom debelo sneženo odejo. Lepo mirni spi. Razmišljam, kaj se dogaja tam spodaj. Je kodrolistni ohrovt čisto potlačen? Kaj pa por, koromač, solata, česen, čebula in peteršilj? Pa zelišča v spirali, kaj počnejo? Jih muči klavstrofobija ali lepo mirno spijo in zabušavajo? In deževniki, milijarde malih mikroorganizmov, kaj delajo tam spodaj, v temi in vlagi … Spijo ali že kaj malega migajo? Rada bi sadila bob in grah, naredila poskusne grede za fižol (spet sem našla nekaj novega) in posejala solato, pa seveda ne gre.

Po drugi strani pa je dobro, da ne morem na vrt in da ta lahko lepo mirno spi, na varnem pred mojim nadlegovanjem. Tako ali tako mi manjka časa, pišem ponoči, razmišljam za volanom. Pamet me najbolj sreča, ko pogledam v naravo. Bukev, ki je v stresu? Leska na robu živčnega zloma? Ne, tega ni. Zakaj bi potem bili ljudje takšni …

Mislim, da bo letos krasno leto za vrt. Še več bom naredila za to, da bo moja prst čim bolj živa in dobro pokrita, da bo še več biooglja v njej … Komaj čakam, da preizkusim kompostiranje, kot ga je pripravljala Maye E. Bruce in visoke grede gospe z Nove Zelandije Rosine Buckman. Včasih se mi zdi, da slišim travo rast … Hm … :)

Ste že kaj sejali? Jaz sem letos, kot običajno, za moj okus spet pozna. Delam pač takrat, ko imam čas. Po drugi strani pa – za vrt velja, hiti počasi. Sploh če je vrt na takšni višini, kot pri nas. In paprike ali jajčevcev tako ali tako ne bom gojila.

IMG_0817

Narava se je šele začela prebujati. Nič še ni še zamujeno. Bazilika, timijan, brokoli, rožice – za vse te je še nekaj dni časa. Paradižnik in buče bodo na tudi kmalu na sporedu. Solata je tako ali tako na tapeti vsakih 14 dni (letos imam ukazano, da je mora biti veliko in različnih vrst), grah in bob pa itak ne moreta v zemljo, če pa je na njej še vedno meter snega. Ko me popade mrzlica, da bi kar takoj in kar vse, pogledam skozi okno in k sosedi v dolino – na vrtu so kupi snega, ki ga toplo sonce čez dan počasi topi, vendar so noči še vedno ledene, zemlja pa mrzla in mokra, soseda pa se greje na toplem. V vrtno zemljo lahko gre večina semen šele 4 do 6 tednov pred zadnjo zmrzaljo, torej najhitreje čez en mesec. Pa vseeno, prsti srbijo in skrbijo, da niso kaj zamudili.

Letos se bom potrudila sama vzgojiti čim več sadik, ker bo vrt večinoma zastrt s senom. Tudi iz tistih semen, ki so tradicionalno primerne edino za direktno setev na vrt. Bolj kot čas se mi zdi pomembno, da sejem dobro seme v dobro mešanico.  Kako jezna sem bila včasih, ko sem z velikim trudom poskušala vzgojiti svoje sadike, pa je bilo seme in/ali prst zanič! Potem pa čakaš in čakaš, dnevi gredo, na koncu je pa ves trud in strošek zaman.

Takole mi je napisal Matej iz Ljubljane: “Lani smo vzgojili cca. 40 sadik različnih vrst paradižnika, ki so bile vse izjemno krepke in trpežne tudi ob močni suši. V primerjavi s sadikami, ki so jih vzgojili naši prijatelji brez uporabe biooglja, je bila razlika očitna. Letos bomo kalili vse vrste sadik, ne le paradižnika, v mešanici vašega rasnega komposta in biooglja.”

Tukaj je še slika njegovega terasastega vrta. Res lepo!

Konec junija - po skoraj pol leta gradnje

2 thoughts on “Vse ob svojem času 5.3.13

  1. ja res jaz sm včer kr mal snega odmetal da bo prej skopnel na vrtu, heh, ja veš kaj poskušam, namoču sm navadn oglje in dodal efektivne mikroorganizme, pa da vidmo če bo kej uspeha, a se bojo zavlekl v oglje al se ne bojo, ni mi jasn kako lahko preživjo v oglju, k v tvojem naj bi bili mikroorganizmi mar ne. Kupil sm si tud rastlinjak ker sm na senčni strani in ni dost sonca pa rad bi več pridelal, ravno tako lahko eko in bio vzgajaš sam boljše pogoje imaš, kmetijsko gozdarska zbornica nima zavor pri tem. Ja kako zdej oglje vkopat če ne bomo lopatali in frezali vrta, na površini nima učinka, hehe, ja kaj vkopat a ne. lep dan Stanko.

  2. Pozdravljeni Bojca,
    čim bodo vremenski pogoji zdržali, bom moj kompostni kup premetala, predvsem zato da vmešam oglje. Bi pa prosila, če lahko samo napišete, kako gospa Maye E. Bruce pripravlja zeliščni zvarek. Ker sem tudi članica Ajde, imam vsa zelišča na voljo (so v posušenem stanju, niso pripravljena kot BD preparati; predvidevam, da gospa tudi uporablja osnovna zelišča). Hvala za odgovor.
    LP
    Alenka

Oddajte komentar

