Jernejin permakulturni vrt 10.6.12

Jerneja Pavček, s katero sva se spoznali marca na tečaju permakulture v Biotehniškem centru Naklo, mi je napisala, da svoje znanje že koristno uporablja. Z njenim dovoljenjem (in z velikim veseljem) objavljam njene opise in fotografije.
Jerneja, najlepša hvala!

Takole je napisala 22. maja:

Počasi sem se lotila oživitve starega zapuščenega vrta. Odločila sem se, da zastavim tako, kot smo se učili :). Pa bravo za solatno idejo. Jaz sem letos berivko posejala v ena stara lesena smrekova  korita za rože in ji je zelo všeč :).

Najprej sem po grobem poplela stran travo in plevel, potem sem za cca globino eno lopato zemlje odstranila po celi površini, na dno sem dala papir, čez to storže in leskove vejice, listje … potem kompost, nazaj čez zemljo in domačo slamo (večinoma rože s travnika). Ta kvadrat je 2,5 x 2,5 m. Naredila bom še več takšnih kvadratov in jih vmes povezala z rožami, kakšnimi kamni, vodnim vrtom … projekt za celo življenje :) ampak v tem uživam in vem, da bo krasna dogodivščina.

Zapuščen vrt:

Zemlja:

Veje in kompost:

Kompost:

Grede:

Zastirka:

6. junij: Ta vikend sem nadaljevala in naredila eno dolgo polkrožno gredo v obliki črke J. Širšo in višjo, kot v prejšnjem poskusu. Obvladljivo z ene ali druge strani. Na sredini bom zasadila rože.

V prvih gredah je že krompir. Sem malo odgrnila in je bilo tako toplo notri, da mu je sigurno lepo :).

V tej novi so paradižniki in ena buča (mi je takoj prinesla soseda sadike, ko je videla, kako kopljem :), ostalo pa še čaka, da zasadim.

Paradižnike sem zasadila po vašem nasvetu in se obračajo k tlom s spodnjimi vejami. Me zanima, kako bo, eden pa že zelo lepo cveti in je poln zalistnikov.

Pa še eno zadevo sem doma naredila otrokom. Pet fižolovih prekelj sem zvezala, postavila kot indijanski šotor, jih vkopala. Okoli šotora narediila dvignjeno gredo, obložila z zastirko. Notr sem posadila solato in fižol, ki bo plezal po šotoru in naredil senčko. Tudi luštna reč. :)

P.S.

Jerneja Pavček se ukvarja še z veliko stvarmi. Pravkar je v samozaložbi izšla njena prva otroška pravljica iz Zbirke zgodb o Eko Vili, z naslovom Čarobna voda. Knjigo je ilustrirala in oblikovala Lučka Berlot, absolventka likovne pedagogike Pedagoške fakultete v Ljubljani. Glavna junaka pravljice Čarobna voda sta Eko Vila in Škrat Vodo.  Besedo o knjigi Čarobna voda sta zapisala biolog Peter Firbas in ekolog Anton Komat. Pravljica ima tudi svojo spletno stran: Čarobna voda.

2 thoughts on “Jernejin permakulturni vrt 10.6.12

Oddajte komentar

