Nagradna igra za rojstni dan 22.4.12

Danes ima Zemlja svoj dan (moja L. pa 18 let :), 28. aprila pred dvema letoma se je “rodila”  Permakultura za telebane, lani pa še Gajin vrt. Ko sem začela pisati tale blog, si niti v sanjah nisem predstavljala, kaj vse se bo zgodilo v naslednjih dveh letih. Danes se mi je posvetilo, kako bi lahko obletnico proslavili skupaj.  Zakaj pa ne – z nagradno igro!

Najprej o nagradah (tudi za praznovanje rojstnega dne najprej določimo, kakšna bo torta :). Nagrade bodo 3, po izbiri nagrajencev lahko Biooglje kompleks, 1 kg ali Kompost z bioogljem za sejanje, 8 l.

Sodelujete tako, da napišete vsaj en (1) nasvet, idejo, misel, ki ste jo prebrali ali slišali, ali pa do nje prišli sami in je v kakršnikoli zvezi s permakulturo in vrtom. Na primer: kdo koga ščiti, kdo se s kom dobro razume, kdaj koga posadimo ali posejemo, ideje izven škatle (npr. 2 m visok paradižnik, o katerem mi je pravil Dejan s Primorske) … Omejitev ni! In ker je tole permakultura za telebane, se ne obremenjujte  s tem, kako zelo originalna ali nova je vaša ideja. Nihče se ni rodil pameten :)

Če lahko ali če se vam da, lahko sporočilo opremite še s sliko, ni pa nujno (slike ostanejo vaše avtorsko delo; ne mislim iti po sledeh portalov s hakeljci v nagradnih igrah :). Ideje lahko objavite na blogu pod komentar ali jih pošljete na moj mail (bojcajanus@gmail.com), da jih bom objavila jaz.

V soboto, 28.4., bom izžrebala 3 nagrajence. Sem še kaj pozabila … Upam, da ne. Za konec še ena ideja: spomladi v zabojčke z rožami posejem solato. Do takrat, ko se bodo rože razrastle, bodo sadike solate že na vrtu. No, zdaj pa vi!

12 thoughts on “Nagradna igra za rojstni dan 22.4.12

  1. Najprej vse najboljše in naj lepo raste ;)
    Na vrt bom dala prostostoječe obešalo za obleke- nimam še, zato ni slikce – na vrhnje obešalnike bom obesila jagode v visečih loncih, spodaj bodo pa po njem plezale bučke, kumare ali pa grah. Ko pa se bo ideja iz tu prelila na moj vrt, pa pošljem še slikco .:)
    pa lep dan!

  2. Objavljam idejo, ki sem jo od H. dobila na mail:
    Letos bom koruzo posadila okoli moje njive, ker se bojim, da bo letos suša. Tako bo koruza delala senco vsem mojim pridelkom. Koruza je slovenska, ime pa ji je Trdinka in je stare sorte. Pa še pekli jo bomo. H.

  3. indijanska permakultura- 3 sestre- koruza, fižol, bučka. Koruza= opora za fižol, bučka raste po tleh in preprečuje plevelu razvoj. Baje pa tudi dajejo ena drugi hranilne snovi, katere potrebujejo.

  4. Objavljam Mirandino idejo, ki sem jo dobila na mail:

    Moj predlog za tvojo igro je izdelava kompostnika, kot sem ga naredila sama:

    V krogu s premerom dober meter sva na medsebojno razdaljo pribl. 20 cm zabila v zemljo debele odslužene kole iz vinograda (slab meter oboda kroga sva izpustila – za odprtino), potem pa sem mednje napletla mrežo iz vrbovih vej (na parceli so tudi vrbe, ki jih je bilo treba močno pomladit). Pletla sem kak meter visoko, da je nastal čudovit
    kompostnik, ki izgleda kot ena čudovita, velika košara, pa še močno in stabilno je vse skupaj. Ker vemo, kako je kompostiranje pomembna in koristna zadeva, prosim, da objaviš moj predlog, ki morda še komu da podobno idejo.

    S prisrčnimi pozdravi,
    Miranda

  5. Ravnokar sem se vrnil iz svojega vrta, kjer imam ponovno težave z mravljami, ki pridno gradijo svoje gradove okoli srčkov jagod.

    Enako je bilo tudi prejšnje leto. Za učinkovito sredstvo odganjanja se je izkazala zastirka iz Vratiča. Še dobro, da ga imam po celem vrtu :) No pravijo, da je enako učinkovita tudi sivka in pa ribje kosti. Vendar sivke mi je škoda, ker jo zaenkrat še nimam na pretek, ribje kosti pa mi ne rastejo :)

    Lep pozdrav. Jure

  6. No pa še ena… Lazarjev sem imel lansko leto res ogromno. Pivo imajo res radi, vendar ga imam tudi jaz in jim ga ne privoščim. Zato sem jih pobiral.

    In če pobirate polže, si lahko iskanje le teh olajšate. Vse kar potrebujete so deske, ki jih položite v senčne dele, npr. pod živo mejo. Tako zjutraj obrnete desko in vas polži čakajo pod njo. Letos sem jih pobral že nekaj ducatov, pa čeprav so še zelo majhni.

    Lep pozdrav. Jure

  7. no ravno sem prebirala domače pripravke za varstvo rastlin in cimetovo škropivo je skoraj univerzalno in tale misel mi je prišla na pamet:
    da bodo vaše vrtnine brez bolezni in škodljivcev uporabljajte cimetovo škropivo in vse poletje bo dišalo,kot da bi vsak dan pekli “štrudl”

  8. Vsako posajeno seme vsebuje ogromno količino podatkov iz vesolja, ki je po velikosti in natančnosti ne moremo primerjati z ničimer, kar je izdelal človek. S temi podatki seme dobro ve, do milisekunde natančno, kdaj naj oživi in začne rasti, katere sokove naj črpa iz zemlje, kako se posluževati svetlobe nebesnih teles – sonca, lune, zvezd – v kaj mora zrasti in s kakšnimi plodovi obroditi. Plodovi so namenjeni življenjski preskrbi človeka; lahko se učinkovito, bolje kot obstoječa ali bodoča umetno izdelana zdravila, borijo proti kateri koli bolezni človeškega organizma. Da bi to bilo možno, pa mora seme poznati stanje človeškega organizma, saj lahko potem v procesu zorenja napolni plod z ustreznim razmerjem snovi, potrebnih za zdravljenje določenega človeka, bodisi da se je njegova bolezen že razvila ali pa je le nagnjen k njej.
    Da bi seme kumaric, paradižnika ali katere koli druge rastline, ki jo gojimo na vrtu, imelo take podatke, je treba narediti naslednje. Pred sajenjem damo eno ali nekaj semen v usta in jih držimo pod jezikom vsaj devet minut. Potem jih primemo med dlani in tako držimo kakih trideset sekund. Medtem moramo bosi stati na zemlji, kjer jih nameravamo posaditi. Nato razpremo dlani in skrbno ponesemo semena proti ustom. Vanje dahnemo zrak iz pljuč; ko jih ogrejemo s svojim dihanjem, seme izve, kaj je v nas.
    Semena je treba držati kakih trideset sekund na odprtih dlaneh, da se predstavijo nebesnim telesom. Tako določijo trenutek svoje vzkalitve. Planeti jim pri tem pomagajo in bodo za nas darovali poganjkom potrebno svetlobo.
    Potem lahko semena posadimo

    iz knjige Prostranstvo ljubezni

  9. jaz pa sadim baziliko med jagode,paradižnikom, papriko, ker …hm, sem pozabila zakaj.vem,da nekaj/nekoga odganja,ase ne spomnim koga ali kaj. če bom našla zapiske, se ponovno oglasim.

  10. Živjo!

    Vaše ideje so vse po vrsti super! Najraje bi vse nagradila, pa to žal ne gre. Saj bomo še kdaj ponovili, če ne prej, pa za naslednji rojstni dan.

    Moji L. in A. sta mi pomagali žrebat, da je bila izbira nagrajencev res nepristranska in brez protekcije :). Izžrebale smo Mirando, Jureta in Tanjo. Vsem hvala za sodelovanje, nagrajence pa prosim, če mi na mail sporočijo, katero nagrado bi radi.

    Lp, Bojca

Oddajte komentar

