Samo brez panike, prosim! 17.3.12

Tudi letos se mi dogaja tako, kot vsako leto doslej. Spomladi me zagrabi panika! Najprej nekajkrat na dan pogledam skozi okno nekaj sto metrov daleč k sosedi, če se je že lotila vrta in njive (vrtovi na manjši nadmorski višini ali v drugi klimi mi pač niso za vzor). Hkrati me popade zbirateljska  mrzlica za semena, pod vplivom katere pozabim, kako velik je pravzaprav moj vrt (na srečo pa ne pozabim, kaj radi jemo; vsaj to).  In na koncu se nekega lepega dne (tako kot nekaj dni nazaj) na poti od doma pripeljem mimo sveže  zorane njive. Zemlji se kar vidi, kako diši! Lepo spočita, temna, bogata, komaj čaka, da bo iz nje kaj zrastlo. Komaj sem se zadržala, da nisem obrnila avta …

In potem, ko me zgrabi res huda panika, se lepo mirno usedem v kot in malo počakam. Kam spet noriš? Nisem se zato lotila permakulture, da bom bezljala kot kura brez glave in se izčrpavala do onemoglosti. Vse ob svojem času. Če je prezgodaj, je ravno tako slabo, kot če je prepozno. Bolj kot hitenje je pomembna vztrajnost (saj tudi življenje ni tek na 100 m, ampak maraton). Vztrajnost – na primer za to, da je pametno po malem sejati nove sejančke vsakih 14 dni oziroma na toliko časa, kot traja, da mladi heroji prikukajo na plan. Zdajle je zemlja zunaj še hladna; vanjo nekateri sicer že lahko gredo (na primer grah, kolerabica, blitva in solata),  pa ne bo konec sveta, če se vrta lotim počasi, po kosih. Zdajle, marca, lahko pripravim sadike (vsaj tiste, ki jih bom vzgojita sama). Pa tržaški solatnik, ki je fino debel ob poskusa z bioogljem, bom tudi najprej malo utrdila na terasi, potem pa hop v zemljo.

Letos bom poskusila z visokimi gredami z lesenimi ograjami in pletenimi plotki, pa namesto običajnega ohrovta (ki ga rada napade golšavost) bom sadila kodrolistnega, ki spada med temno zeleno listnato zelenjavo in je poln antioksidantov, itd. (malo sem se že naveličala seciranja rastlin, ki se jih kar naprej primerja – pa ta ima 10 x več C vitamina kot ona, ta ima pa 30 x več kalcija kot ona, ipd … A veste, kaj reče korenček na to? Boli mene patka :).

Sedenje v kotu je vedno koristno. Naredila sem dober in premišljen načrt, ki ga lahko zdaj počasi spravim na svet. Potem sem šla ven pogledat, kaj pravijo tamali in taveliki zunaj in dobila nekaj prijaznih pozdravov.

In vse to brez vsake panike :)

2 thoughts on “Samo brez panike, prosim! 17.3.12

  1. Pozdravljena!
    Najpre hvala za compost z bio ogljem, sem ga že zmešal za zemljo, ter vanj dal semena pradižnika in paprike…
    Prav tako pa sem ga nasul okoli malin ter aronije…, zanima me kaj uporabljaš za zastirko, ter kako imaš vrt ograjen, moj recimo je brez ograje…
    če je kakšna slikca je še toliko bolje..
    lp
    matej
    Celje

    • Živjo, Matej!

      Komposta z bioogljem za sejanje sicer ni treba mešati, je že pripravljena mešanica. Mislim, da bo kljub temu OK, če je bila tvoja zemlja dobra. Za zastirko porabim skoraj vse, kar mi pride pod roke: v jeseni in zgodaj spomladi kar nestaran ali na pol staran kompost, listje, kasneje pokošeno travo (ali napuljeno, ki jo naberem sproti), seno, slamo (od pšenice je lepa), plevel (brez semen, seveda) – pač vse, kar mi pride pod roke. Moj vrt je samo delno ograjen. Pozimi pridejo srne (ker sta psa na toplem, si upajo), in poiščejo, če je ostalo kaj užitnega (pa se ne sekiram zaradi tega, jim privoščim). Imamo dva mačka, ki sta strašna lovca (tudi voluharhja pospravita), slaba plat pa je, da rada brskata po sveže posejani zemlji. Problem rešujem tako, da imam vrt pokrit, sadike pa vzgajam drugje in da imam na vrtu majhno hladno gredo iz stare tuš kabine. Pripravljam dvignjene grede z ograjami iz desk, ki bodo, dokler je sveže, pokrite s prozornimi ploščami – sejančkom bo toplo, mačka pa ne bosta mogla zraven. Tudi fotke bodo :)

      Lep vrtnarski pozdrav v Celje,
      Bojca

Oddajte komentar

