Babica in zemlja 19.2.12

Po drugem letniku gimnazije sem del poletnih počitnic preživela pri znancih na kmetiji v Suhi krajini. Valovita pokrajina, toplo sonce, mehka zelena trava na poteh, jeseni pa gozdovi polni gob. Na kmetiji je živela številna družina: mama učiteljica je skrbela za kuhinjo in hišo, štiri hčerke (dolenjske rožice :) so bile vse po vrsti pridne v šoli in z veliki željami, kaj bi rade postale, oče je kmetoval in skrbel za hlev, v katerem so bile krave in dva konja. Največji vtis pa je name naredila njihova babica. V hiši je bila samo toliko, da je pojedla, potem je izginila na vrt in na njive.

Rada sem se potepala, za cele ure sem izginila in če sem postala lačna, sem si utrgala jabolko in ga pojedla v mehki travi pod drevesom. Včasih sem srečala babico, skoraj vedno z motiko na rami, z ruto na glavi in v firtohu. Vedno je poklepetala z mano, ampak večine stvari, ki mi jih je pripovedovala, nisem dobro razumela, ker je govorila v narečju. Vseeno sem z veseljem kimala in se nasmihala. Nekaj sem pa dobro razumela in nikoli ne bom pozabila: njene ljubezni do zemlje. Povedala mi je, da kadar jo trga v sklepih, poklekne na zorano zemljo in se delno zakoplje vanjo, tudi svoje grčave prste in razbrazdane roke. Rekla je, da zemlja potegne bolečine iz telesa in jo pozdravi.

Še danes jo vidim: rahlo sključena jo maha čez blago valovite travnike proti polju, z motiko na rami, pod toplim soncem in svetlo modrim nebom. Nikoli slabe volje in nikoli z očitkom ali jezo, pač pa vedno nasmejana in zadovoljna. Takšno dobro voljo da zemlja in delo na njej. Zato mislim, da bi morali vsi vsaj poskusiti, kakšen užitek je riti po zemlji, sejati in saditi, z rokami grebsti po dišeči prsti, kakšen užitek je, ko ti delo vzame slabo voljo in je pod milim nebom pomembno samo to, da je solatka pokukala ven, da so paradajzi začeli cveteti in da grah že dela stroke. Nisem še srečala vrtnarja, ki se ne bi smehljal, kadar govori o svojem vrtu. Zdaj pa res že komaj čakam na pomlad!

2 thoughts on “Babica in zemlja 19.2.12

Oddajte komentar

