Kaj je Permakultura za telebane počela v letu 2011 2.1.12

Zadnja dva tedna sem dala mir, več počela v glavi kot okoli sebe. Zbudil me je WordPress.com s statistiko početja v 2011: dobrih 53.000 obiskov, 264 fotk, 79 postov. Največ bralcev je iz Evrope, samo kanček manj pa iz severne Amerike, kjer se po mojem rolajo od smeha, ko berejo googlov prevod Permaculture for dummies. Še en projekt, ki bi se ga lahko lotila, da se ne bodo več spraševali, kaj za boga počne tale Bojca v Evropi … Med iskanimi besedami je čajota spet med prvimi (tako kot že lani). Misteriozna čajota … Kaj neki je tako privlačnega na njej?  Za razliko od lani imam letos v loncu tri na hladnem; žal niso zdržale pri miru in so že pognale, tudi majhne vitice, kot majhne vprašaje – kje se pa jest lahko primem? Domačim se zdijo kot majhne rastlinske mesojede pošasti (bo treba zmanjšat TV, že vidim).

Vesela sem vsakega komentarja; najbolj zgovorni ste bili Kony, Nataša, metuljc, Peter in Janja. Hvala! Zdaj vem, da nekateri ne marate pisati na blog, raje imate mail ali pa pridete na kakšno predavanje ali predstavitev. Tudi prav :)

Miklavž mi je prinesel nov fotoaparat (da bodo fotke lepše:), Dedek Mraz novi zeleni knjigi (ena je zelo debela :) za mojo knjižnico (ste opazili, da je večina knjig o vrtnarjenju zelenih?), od kolegov z neta sem dobila literaturo, ki si jo moram še sprintat, potem pa naštudirat. Vrt me kliče, vsake toliko ga grem malo oropat (še vedno se najde precej užitnega). Rišem skice, kakšen bo letos, zbiram novo znanje in urejam staro.

Novoletnih sklepov ne delam, ker
1. se mi nikoli ni obneslo; itak sem jih vedno takoj pozabila, če sem pa že napisala listek, sem ga pa izgubila in
2. ker imam na zalogi že veliko ciljev, ki bi jih rada dosegla in mi res ni treba dodajati novih in
3. ker je novo leto samo prelomnica v glavi, ki je, ali pa je ni.
Vseeno pa nam vsem v novem letu želim veliko novih, lepih, zdravih vrtov, novih poskusov in uspešnih super trikov, zaradi katerih bo vrt lep in zdrav, mi pa na ležalniku pod sončnikom s kakšno dobro knjigo ali glasbo :)

Delo čaka, naj še malo počaka. Najprej še malo hrane za dušo … Jeff Buckley poje Hallelujah (avtor je Leonard Cohen). Nekdo je napisal: Jeff Buckley ne poje te pesmi, on JE ta pesem. Drži. Uživajte.

2 thoughts on “Kaj je Permakultura za telebane počela v letu 2011 2.1.12

  1. Živjo Bojca,
    že nekaj časa spremljam tvoje poste in moram reči, da je hkrati zabavno in poučno, kar je ponavadi redka kombinacija :)
    napisala si, da imaš precej spletne literature s tega področja, pa bi te prosila, če bi jo kaj delila z menoj-sem čisto “sveža” na tem področju, pa mi vse pride prav.
    Kupila sem si Holzerjevo Permakuturo, to je pa tudi vse zaenkrat.
    zanima pa me tudi glede topinamburja-toliko sem slišala o njem, samo ne vem, kdaj bi ga morala posaditi-oz. kdaj bi si morala priskrbeti sadike.
    a poteka kje kakšna izmenjava nehibridnih semen med eko navdušenci? življenje se mi je tako obrnilo, da vse kaže na to, da bom začela kmetovati, tako da sedaj zbiram vse informacije in znanje (in semena)-kajti čez 2 meseca pa v akcijo.
    a veš mogoče tudi za kakšnega permakulturnika, kamor bi lahko šla malo pogledat, kako se to dela v praksi?
    kdaj pa ti seješ (in kje je najboljše kupit semena) sejančke za kapusnice, paradižnik,….? kljub velikemu navdušenju nebi rada prehitro.

    Hvala in lep pozdrav, Barbi

    • Živjo, Barbara,

      oprosti, da ti šele zdaj pišem, včasih se preveč dogaja. Hvala za pohvalo! Zdaj pa kar po vrsti, da ne izpustim katerega od tvojih vprašanj:
      – spletna literatura: trenutno berem predvsem dokumente o biooglju, ker me to najbolj zanima; kar se tiče permakulture, sem začela s Holzerjem in eno drobno knjižico Moj bio vrt (mislim, da je izšla okrog leta 1982), potem pa s knjigami Billa Mollisona o osnovah permakulture. Linkov ne shranjujem oz. samo toliko časa, da jih prežvečim, potem jih ponavadi izgubim med čiščenjem računalnika. Tako da ti kaj dosti tukaj ne morem pomagati razen s tem, da ti svetujem da v google vpišeš permaculture in nadaljuješ od tam. Če boš napisala, kaj točno te najbolj zanima, ti bom mogoče lahko bolj pomagala. Tudi kakšno knjigo se da dobiti v pdf-ju na netu, vsaj delno, če ne v celoti. Je pa seveda vse kaj drugače brati knjigo s platnicami; vsake toliko si privoščim kaj bolj debelega v fizični obliki.
      – topinambur je invaziven, zato bodi previdna z njim (nimam slabih izkušenj, so me pa drugi svarili – malo previdnosti ne škodi). Sadik ne kupuj, po mojem je bolje, da kupiš nekaj gomoljev in ga najprej pripraviš in poskusiš, da ugotoviš, če ti je sploh všeč. Če ti bo, spomladi posadi gomolje. Ni izbirčen, gotovo bo pognal. Bolj pomembno je, da boš pazila, kam ga boš dala, da ne bo kasneje težav z njim. Če ne boš dobila gomoljev, ti jih lahko nekaj dam.
      – za izmenjavo semen ne vem, je pa ideja super. V Angliji organizirajo Seedlings Sunday, ko se zberejo ponudniki in odjemalci, dogodek pa popestrijo še s predavanji. Tudi v Sloveniji bi lahko imeli kaj takega.
      – sadike začnejo nekateri vzgajati že januarja (npr. papriko); za moj vrt in pogoje (Zaplana) je to prezgodaj, jaz bom začela naslednji mesec, najprej pa imam v planu organizirati na vrtu hladne grede. Bom pisala o tem na blogu; sestavljam načrt, kdaj in kaj sejati in saditi (še v skladu z setvenim koledarjem). Ne glede na vse pa sta trdna tale dva gabarita:
      1. kaj bi na vrtu rada pridelala (ta gabarit temelji tem, kaj pri nas radi jemo) in
      2. kaj na vrtu lahko pridelam (ta pa temelji na tem, kje in kakšen je moj vrt – npr. avokado imam tudi rada, ampak … ;)
      – pogledat lahko prideš tudi k meni, sicer pa je na netu kar nekaj permakulturnikov, celo društvo obstaja in tečaji.
      Upam, da sem ti kaj pomagala s temi odgovori. Lepo se imej in oglasi se še kaj,
      Lp, Bojca

Oddajte komentar

