Na oktobrskem vrtu 9.10.11

Na vrtu ni kakšne strašne škode, čeprav ga je v petek pobelil sneg. Edine, ki jim je padec temperatur naredil vidno škodo, so patišonke, ki so na mestih, kjer jih je pogrizel mraz, posteklenele in jih bo treba porabit (za kar je pa itak že čas).  Pobrala sem nekaj glav zelja, kolerabo, populila rdečo peso in na terasi na glavo obesila paradajz, ki ima še cel kup zelenih plodov, da bodo v miru dozoreli.

Potem sem delala testno gredo za biooglje, ker obljuba dela dolg (a ne, Peter :) in razmišljala o dveh fantastičnih idejah (eni se reče švedska bakla, drugi pa srednjeveške visoke grede). Vrt je pripravljen za setev motovilca in blitve (jutri je dan za list). Sestavila sem tuš kabino, ki je v svojem posmrtnem življenju postala topla greda za solato, brokoli in cvetačo in pofotkala vulkanizirane rokavice, ki rešujejo roke, kadar delam s skalami; pa še fotografijo orodja, ki ne vem, kako se mu reče, je pa najboljši možni pomočnik za puljenje plevela. Tisočkrat boljši od vsake motike :)

 

Ko se je znočilo, sem se spomnila, da bi bilo pametno, če tuš-tunel-toplo gredo z nečim zaprem, ker imata mačka strašno veselje s takšnimi zadevami in potem še, da  lahko toploto in svetlobo v topli gredi povečam z ogledalom. Žal nimam fotoparata za nočno snemanje, zato bo ta fotka prišla na vrsto kdaj kasneje.

4 thoughts on “Na oktobrskem vrtu 9.10.11

  1. Bojca bravo… Tale rastlinjaček mi je pa ful všeč… No upam, da ti bo notri fajn uspevalo , da ti ratajo zdravge in močne rastline in kasneje sadike za naslednjo vrtnarsko sezono… Tako da boš lahko prej imela pridelek kot do sedaj… Le tako uspešno naprej…

    • Hvala, Peter! Za naslednjo sezono bom sadike delala tudi v tunelih z bioogljem, ker lahko na ta način za 2 do 3 tedne prej vzgojiš sadike. Pa še eno zanimivo idejo moram preizkusit: rastlinjak iz palet in polikarbonatnih plošč. Sadike sem letos vzgajala v hiši, pa to ni to – ni dovolj svetlobe, prostora ali pa je pretoplo…

  2. Vse je enkrat prvič…
    Pozdravljena, Bojca
    Sem tista, ki je trikrat zapored klicala, ko sem prejela po pošti svoj biočar. Zdaj veselo kurim, pripravljam oglje in in opravljam test potrpežljivosti, ko neučakano štejem, koliko časa bom rabila, da si obogatim zemljo s SVOJIM kompostom. Sem začetnik v vrtnarjenju, vrt imam šele drugo leto, solata je pa profesionalna:)

    Našla sem švedsko baklo, ne pa tudi srednjeveške visoke grede. Lahko dobimo link?
    In še eno vprašanje – kako naj najhitreje in najlažje zakurim v biočaru? Zdaj si pomagam z gorilcem za uničevanje plevela, ki sem ga kupila v Lidlu, pa me zanima za naprej, ko mi bo zmanjkalo plina v bombici… In še za en nasvet prosim: ali naj v biočar naenkrat dodajam čim bolj enakomerne kose lesa in kako veliki kosi so najbolj primerni.

    Hvala za vse odgovore in lep pozdrav
    Mojca

    • Pozdravljeni, Mojca,

      vašega sporočila sem pa res iskreno vesela! Super, da kurite in pripravljate kompost. In čestitam za profesionalno solato! To je nekaj, česar je pri nas doma vedno premalo (vsaj če vprašate mojega moža). O švedski bakli bom še pisala in o srednjeveških gredah tudi. Na hitro – tukaj piše o srednjeveškem vrtu (da vam ne bo treba čakat): http://www.boisricheux.com/en/garden.php Zelo me mika, da bi v svoj vrt vnesla te elemente.

      V Biočaru zakurim tako, da na vrh materiala položim nekaj rahlo zmečkanega papirja in trsk. To prižgem in ko se razgori, pokrijem s pokrovom. Potem se začne piroliza. Seveda si lahko pomagate tudi z vžigalniki (mislim na vžigalnike za oglje (angl. fire starter), ne na običajne vžigalnike), pa bi moralo tudi brez teh delovati. Papir lahko tudi malo polijete z oljem.

      Glede velikosti biomase: hkrati sem zoglenela luščine orehov, koščke kartona in borove storže, pa je vse lepo zoglenelo. Vendar je res, da se v primeru, da so kosi zelo različno veliki, lahko zgodi, da večji kos še ne bo zoglenel, ko bo manjši že na meji upepelitve. Zato bi bilo boljše, da so vsaj približno enako veliki. Ni pa nič grozno narobe, če to vedno ne drži. Kosi ne smejo biti tako majhni, da bi lahko padli skozi rešetko na dnu posode (recimo žaganje). Nisem poskusila, ampak mislim, da bi brez težav zoglenelo celo poleno, če bi le okoli njega ostalo nekaj prostora (zaradi dotoka zraka).

      Upam, da sem dovolj razumljivo odgovorila na vaša vprašanja. Če vas bo še kaj zanimalo ali če boste želeli sporočiti kakšno izkušnjo s kuhalnikom, bom pa vedno vesela vašega sporočila!

      Lep pozdrav, Bojca

Oddajte komentar

