Od danes dalje se mi lahko reče, da sem neumen kmet 12.8.11

Zadnjič je prišla do mene mlajša hči in rekla: Mami, zakaj pa imamo mi krompir na vrtu? A ne bi bilo boljše imeti več solate? Ati pravi, da imajo njegove tete na Primorskem na vrtu solato, krompir pa na njivi.  A ni škoda prostora? Tamala je naša družinska odvetnica … :)

In sem spet lepo razložila, da imamo letos krompir na vrtu zato, ker solata ne raste pod senom, bo pa drugo leto, ko bo iz nove parcele nastal humus. V katerem bo prostor ne samo za solatko, ampak še za marsikaj drugega.

Točno pred dvema mesecema sem pisala o krompirju, ki je zrasel izpod sena: Sajenje pod seno: krompir in danes sem se lotila pobiranja pridelka. Poskus je uspel!

Pod črto sajenja pod senom lahko rečem tole:
– strošek za seme: 0,00 €. Porabila sem nakaljen krompir od lanske ozimnice, ki itak ni bil več za v lonec. Količina: cca 3 kg.
– vloženo delo: potaknit gomolje pod seno. Okopavanje: nič. Zakaj? Ker ni treba. Krompir se skoplje iz zemlje, skozi seno še ne zna plezat.
– kakovost pridelka: super. Sami lepi gomolji, nič nažrti, nič gnili, tudi četrt kile težki.
– prognoza humusa: super. Medtem, ko sem rila za krompirji, sem srečala številne mastne deževnike in nekaj primerkov slepcev. Živahno, ni kaj. Priporočam uporabo rokavic. Ne glede na to, da imam tako deževnike kot slepce za zelo koristna bitja jih (še) ne bi prijemala z golimi rokami.
– nekje sem prebrala, da je treba krompir skopat, ko začnejo rastline rumenet. Zdaj vem, zakaj: če čakaš toliko časa, da skrepenijo, ne veš več, kje je krompir!!

Od danes naprej mi lahko vsak reče, da sem neumen kmet. Ker neumen kmet ima debel krompir :)

Na krompirjevi gredi se bodo zdaj lahko razkomotile hokaido buče in patišonke:

Del pridelka (spet me je prehitela tema):

3 thoughts on “Od danes dalje se mi lahko reče, da sem neumen kmet 12.8.11

  1. Pozdravljeni!
    Sem vrtičkarica, ki se zadnje čase po domače izobražuje v permakulturi. Če ne bi našla vašega bloga, bi odprla svojega:) .Do letos še nikoli nisem namenila pozornosti izrazu permakultura. Malo sem brskala po literaturi, si naročila knjigo Permakulturni vrt, primerjala in razmišljala….Moj vrt je tak že od začetka…Iz knjige sem pobrala še par nasvetov, sicer pa se čedalje bolj držim vedenja moje mame in babic…Letos bom za pomlad prvič pripravila tudi gredo iz slame za krompir. Aja, nisem tega povedala na začetku – kopljem na parceli, ki je bila že od začetka mišljena samo za vikendaše, domačini so tej zemlji rekli konjski britof – tu menda nič ne raste… V zadnjih letih to parcelo uspešno uporabljam za gojenje tako okrasnih kot tudi uporabnih rastlin.
    Z veseljem bom vaš blog spremljala še naprej!

  2. Bravoooo! Čestitam! Pri meni ni uspelo: Od začetka preveč suše in še star karton sem uporabila pod senom, pa ni imel časa in vlage za prepereti … Preveč spremenljivk naenkrat …

    Lep pozdrav in dober tek!
    Kony

  3. He, tudi jaz sem včeraj pobrala še zadnji krompir, ker sem rabila gredo za radič (upam, da mu bo do jeseni uspelo zrasti). Namesto pod seno sem krompir sadila pod slamo. S to različico, da sem ga dejansko dala v zemljo, nato pa gredo na debelo zastrla s slamo in ko je prišel čas, da bi bilo po klasićčnem načinu treba krompir osipat, sem mu naredila kopice iz slame.
    Kar se slame tiče je bila čudovita obramba pred sušo. Včeraj, ko sem spravljala krompir iz zemlje, je bila zemlja tako mokra, kot da bi en dan prej deževalo, čeprav že nekaj časa ni. Zlaba stran slame je bila, da so si pod njo prijetno zavetišče našli polži. Rdeči in lazarji.
    Tudi pri nas razmišljamo, da bi del zelenice spremenili v še eno gredo. No, bomo še videli. Vsekakor vse čestitke neumnemu kmetu ;)

Oddajte komentar

