Bistvo PK vrta 9.8.11

Eccola, zadnji dve uri in pol sem na vrtu sestavljala kakšnih 8 m dolgo visoko gredo, za katero sem porabila 3 ali 4 stare razžagane palete pa grmičevje in mlada drevesa, ki so mi senčila zeliščno spiralo. Nisem še gotova, it`s a work in progress, ampak osnova je pripravljena (celoten postopek in fotke bom objavila, ko bo dokončana). Med delom mi je kapnilo, kaj je bistvo permakulturnega vrta, kot ga vidim jaz:

1. Čas nima absolutno nobenega pomena. Ko sem na vrtu, izgine. Obstaja samo trava, zelenjava, rožice, grmičevje, čebele, murni… in občutek brezčasnosti.

2. Nič na svetu me niti približno ne napolni z energijo tako, kot delo na vrtu. Mogoče nasvet še za koga, da je res vredno poskusiti – tudi meni ni tuja utrujenot, izgorelost, ko se že zjutraj zbudiš utrujen in te je groza, ker je pred tabo spet še en dan, poln obveznosti. Misliš, da bo čokolada ali kava pomagala, pa ne. Energija, ki prihaja iz zemlje (tja pa je prišla iz sonca), je neskončna, in vsem na voljo. Dobiš jo, ko na kolenih delaš venčke iz populjene trave za mlade sadike brokolija :)

3. Bistvo PK vrta je, da mu ni treba dodajati, ampak odvzemati. Mlade veje, ki sem jih danes odščipnila, praprot, osat in regrat, ki sem jih pokosila, so postali osnova za visoko gredo. Iz kaotične grede koruze, brokolija, cvetače, fižola, kapucink in špinače moram pobrati slednjo (glede na količine bom rabila koš), jo očistiti, blanširati in shraniti v zamrzovalnik, da bosta cvetača in brokoli lahko zadihala in dozorela. Sicer pa, slike so vredne več kot 1000 besed.

Iz komposta je zrasla buča:

Dve čebelici in popoldanska malica:

Na krompirjevi njivi sadimo-pod-senom uživajo tudi hokaido buče:

Dajte buči drevo in splezala bo nanj:

Zelje, kolerabice in špinača:

Prva nagrada za kaos: koruza, brokoli, cvetača, kapucinke, fižol in špinača:

Med delom me je ves čas gledal tale:

One thought on “Bistvo PK vrta 9.8.11

  1. Ob tvojem zapisu (1 in 2. tč.) se spet spomnim kitajske modrosti, ki sem jo že enkrat napisala (pa naj jo še enkrat, ker je tako resnična …):

    če želiš bitri srečen en dan, se napij,
    če želiš biti srečen eno leto, se poroči,
    če želiš biti srečen vse življenje, bodi vrtnar.

    Vrtnarski pozdravček, Kony

Oddajte komentar

