Alergija na mleko

Z uživanjem hrane, pridelane na konvencionalen način (s pesticidi, predelavo in zaradi tega uničenjem živih hranil), se v telesu začnejo nabirati strupi. Hkrati te strupe zaradi našega načina življenja težko sproti odstranjujemo: pretežno sedimo, živimo v zaprtih prostorih, premalo se gibljemo na svežem zraku, preveč je stresa in premalo sprostitve, ne vzamemo si časa, da bi prisluhnili sebi… Zaradi tega ima čedalje več ljudi različne alergije. Pri mnogih se pojavijo, ko se življenje prevesi v drugo polovico – telo nam na ta način sporoča, da omaguje v boju proti strupom in ne zmore več odstranjevati odvečnih, strupenih snovi, ki ga zastrupljajo.

Preobčutljivost za mlečne izdelke se kaže tudi kot zamašen nos, seneni nahod, čezmerna sluz, pa tudi kot pridobivanje teže, nizek krvni sladkor, tesnoba, napetost, hiperaktivnost, napenjanje… Mleko in mlečni izdelki so med najpogostejšimi krivci za preobčutljivost med naravnimi živili. Ta preobčutljivost povzroča velike težave. Nanje posumite, če pijete veliko mleka ali jeste veliko sira. Pogostejša je pri ljudeh, ki so jih kot dojenčke hranili po steklenički. Ljudje, ki so preobčutljivi na naravno hrano, postanejo lahko od  nje tudi odvisni. Količino take hrane je zato treba zmanjševati zelo počasi, ker lahko nastopijo odtegnitveni simptomi. (vir: Jackie Habgood: Zdravo kombiniranje hrane).

Preobčutljivost na mleko in mlečne izdelke ugotovimo tako, da postopoma s svojega jedilnika izločimo vsa predelana živila. Vsaj polovico dnevne količine hrane naj sestavljajo ekološko pridelano sadje, solate in surova zelenjava – tako bomo preprečili vnos novih strupov, si uredili prebavo in pospešili izločanje odpadnih snovi iz telesa. Postali bomo bolj uglašeni s svojim telesom in lažje in prej bomo zaznali, če nam kakšna hrana škoduje. Nato izključimo s svojega jedilnika mleko in vse mlečne izdelke, tudi jogurt. Pijemo vodo, zeliščne čaje in naravne sokove – med testiranjem ne pijemo niti sojinega, ovčjega ali kozjega mleka.

Da si zagotovimo dovolj kalcija, jemo naravna živila: zelena listnata zelenjava, polnovredna žita, jajca, sadje (posebno suho), orehi, semena, fižol, ribe (zlasti tiste z užitnimi kostmi, npr. sardele), tahini (namaz iz sezamovih semen) in tofu (sojin sir).

Zdravniški pregled je nenadomestljiv, posebno če gre za resnejše zdravstvene težave. Prav je, da si pomagamo sami, se izobražujemo, opazujemo in razmišljamo, a ne pozabimo iti k zdravniku po strokovno pomoč, še zlasti, če gre za dolgotrajnejše težave.

Pripravila: Bojca Januš
https://permakulturazatelebane.wordpress.com/

Advertisements

2 thoughts on “Alergija na mleko

  1. Za 30. rojstni dan sem od mame dobila Veliko enciklopedijo zdravilnih zelišč. V njej je poleg natančnih opisov in krasnih fotografij premnogih rastlin tudi nekaj napotkov uporabe zelišč pri raznih težavah. Eden izmed njih je tudi ta, da naj se v času prehlada izogibamo mleku in mlečnim izdelkom. Jaz sem ta stavek opazila šele, ko sem se malo bolj začela zanimati za vplive različnih oblik in vrst hrane na naše telo, vključno z vsem tem kar si tokrat napisala. Ko sem na enem predavanju izvedela, da so – zelo poenostavljeno povedano – beljakovine živalskega izvora tiste, na katere se pripnejo virusi in si s tem omogočijo “prevoz” in širjenje po telesu, je mozaik, dobil še bolj jasno podobo. Zanimivo se je spomniti, kaj nam od hrane prija, ko smo bolni. Največkrat nič, saj se telo na ta način ubrani vnosa novih toksinov in tako poskrbi, da se čim prej očisti “nepridipravov”, ki mu onemogočajo normalno delovanje. Telo je res genijalen sistem.

    • Drži! Ko je bila moja starejša še majhna, je vedno, preden se je je kaj lotilo, veliko več spala in veliko manj jedla. Moja mama je zagnala paniko (ubogi otrok, mora jesti, da se okrepi…), jaz pa ne in sem pustila, da si je sama vzela, kar je čutila, da ji paše – več spanja in manj trde hrane. Rezultat – največkrat je, če sploh, bolna en dan, potem je pa že na nogah.

      Tale post je pravzaprav nastal po nesreči – odločila sem se, da bom svoje članke, ki še niso bili objavljeni na netu, pospravila v tale link: s prostim dostopom: https://permakulturazatelebane.wordpress.com/se-drugi-clanki/
      Tale o mleku mi je pravzaprav ušel med urejanjem :)

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s