Stolp za jagode 30.4.11

Lepota (in uporabnost) je v očeh opazovalca… Že pred časom sem vrgla oko na črno odtočno/izolacijsko cev, dolgo slaba dva metra, ki je ostala od lanske gradbene sezone (naša hiša je dolgoročen projekt :) in kot-da-mene-to-ne-zanima-čisto-zares rahlo nezainteresirano preverila, ali to še rabimo. Ne. Torej rabim jaz, za stolp za jagode. Projekt je uspel, navdušila sem pa še prijateljico s španskimi polži, ki bi zdaj v svojem vrtu rada imela 10 takšnih cevi. Okoli njih bo položila zadeve, ki jih polži ne marajo. Potem naj se jim pa kar cedijo sline, ha, do jagod in podobnih poslastic bo pot zaprta :)

Spodaj: najprej sem skopala cca 30 cm globoko luknjo, v prst vtisnila obod cevi in tik ob notranjo stran oboda v tla do polovice zabila 3 železne palice, dolge kakšen meter (za večjo stabilnost cevi):



V cev so zvrtane luknje s kronskim svedrom, premer 5 cm, cca 20 cm narazen navpično in diagonalno, enakomerno okrog in okrog cevi.  Cev sem postavila tako, da so palice znotraj in jo zasula s prstjo:

Potem sem cev napolnila z mešanico preperelega gnoja in zemlje (jagode imajo to rade) in posamezne plasti močila, da so se sproti usedale. V luknje sem posadila okrog 20 sadik jagod in eccola, to je to:

6 thoughts on “Stolp za jagode 30.4.11

  1. Dobra ideja! Samo ta stolpec bo pa treba kar redno zalivat (mogoče bi bilo najbolje v sredino cevi zakopat še eno namakalno cev), in glej da narediš kakšen update kako bodo jagode uspevale.
    Si ta stolp že kje videla na lastne oči, in kakšni so bili rezultati (na parih forumih sem zasledil da jagode ne uspevajo ravno najbolje v teh stolpih)?
    Koliko je premer cevi, 10 ali 20cm, ima mogoče kaj majhnih luknjic že v originalu?

    Jaz sem gledal ta stolp (http://www.youtube.com/watch?v=UcdtIx1PkS8), vendar bi ga napolnil z listjem (da zadrži malce več vlage), kompostom in zemljo.

    Držim pesti da bodo jagode velike ko krompir! :-)

    • Drži; jagode so zelo občutljive, kar se tiče vode in hranil in mislim, da bo zadeva bolje ali slabše uspevala prav zaradi teh dveh pogojev.

      Sprva sem mislila, da bo dovolj, če bom jagodam naredila ščitnike, da voda med zalivanjem ne bo odtekala iz lukenj, pa je kmalu postalo jasno, da ta rešitev ne bo zadoščala. Voda mora priti iz sredine cevi; pravkar sem na vrtu v sredino cevi dodala cev z luknjicami in s pomočjo lija vanjo zlila veliko kanglo vode. Žeja! Komaj čakam jutri, da vidim, kako se jim zdi.

      Kako sem prišla do tega stolpa, ne morem točno povedat; dosti berem in brskam in potem se mi zgodi, da v stvari, namenjeni za odpad, vidim novo priložnost za uporabo.

      V živo stolpov za jagode nisem videla. Po tvojem komentarju sem šla iskat izkušnje drugih po netu; drži, da marsikomu ne uspe, ampak mislim, da je težava v pomanjkanju vode in hranil. Jagode uspevajo v posodah in pod črno folijo, zato mislim, da jim tudi vertikalna postavitev ne bo grozno zoprna. O vertikalnih urbanih vrtovih je na netu veliko napisanega. Na temle linku: http://www.gardeninggonewild.com/?p=16321 so tudi jagode v navpičnih ceveh.

      Cev ima premer cca 30 cm, luknjic ni bilo.
      Hvala za želje, tudi jaz bi rada jagode velike kot krompir! Bomo videli, kaj bo; vsekakor bom še kaj objavila na to temo.

      • Zanimivo, če prav razumem si eno cev za zalivanje naluknjala, in jo dala v stolp? Skrbi me da bo voda najbolj curljala ven pri tleh (pritisk in padec), zato sem imel v mislih tisto namakalno/prepereto cev ki jo prodajajo v hoferju, da voda čimbolj enakomerno curlja.
        Točno, skoraj vse odpadke se da porabit! :)
        Tudi sam sem našel eno kanalizacijsko cev, vendar je samo 12cm premera, in se mi zdi da bo premajhna, zato bom še malo pobrskal ter upam da drugo spomlad tudi na našem vrtu jagode dobijo stolp ali dva.

        P.s. Glede terraprete, tisti kuhalnik v katerem kuhaš je kromast ?
        Si že gledala dokumentarec “The secret of El Dorado” ?

  2. Cev je spodaj stisnjena, da voda teče skozi luknjice namesto skozi dno. V bistvu gre spet za “odpadek”: star kovinski štil metle, ki ji je metlišče odpadlo. El Dorado – mislim, da tega še ne; bom pogledala. Drži, kuhalnik je pa res kromast.

    Lp, Bojca

    • Žal ta poskus ni bil uspešen. Mešanica zemlje je bila pretežka, začela se je posedati, sadike so preveč trpele in sem vse skupaj razdrla, jagodam pa naredila ograjeno gredo. Bom poskusila drugače (in seveda pisala in naredila fotografije).

Oddajte komentar

