A very special prostorček za buče 28.3.11

Buče (violinske, špagetarice, hokaido, maslene, cukete, patišon, sweet mama, slovenska golica – sama lepa imena :) imam zelo rada. Iz njih se da pripravit vse živo, od murkovega zosa do torte, pite, namaza in pireja. Na eni mojih najstarejših fotografij (po mojem sem bila stara kakšno leto) še malo negotovo stojim poleg ogromne buče na vrtu stare mame, z roko pa se za večjo stabilnost naslanjam nanjo. Glede na vse to je seveda jasno, da buče res ne morejo manjkati na mojem vrtu.

Lani je kolega skoraj umrl od smeha, ko sem izjavila, da so cukete, če jih ne poberem takoj zjutraj, do večera lahko že prevelike in da jih potem zložene kot polena nosim v hišo… pa sem hotela reči samo to, da so najboljše zelo mlade cukete, tiste, ki se jih cvet še vedno drži. Sem poskušala pojasnit, pa se ni mogel nehat režat :)

Edino, kar mi pri bučah ni všeč, je, da zavzamejo ogromno prostora in da na gredi s svojimi orjaškimi listi senčijo manj hitre in podjetne rastline. Zato sem razmišljala, kako bi naredila, da bi jih lahko imela čim več na čim manjšem prostoru. In se mi je poblisnilo :)

O gumah in stolpu za buče sem že pisala. Iz gum se da delati še marsikaj. Moj vrt leži na terasi v pobočju. Proti severu je zaščiten s kratkim strmim izsekom, nad njim se začne gozd. Zaščita je super, strmo pobočje pa žal ni izkoriščeno, ker je iz laporja, ki postopoma prepereva in se usipa, medtem pa na njem ne more nič kaj prida zrasti. Pa mi je kapnila ideja: za “darilo” sem dobila nekaj avtomobilskih in traktorskih gum. Z njimi sem obložila pobočje. Praznine v gumah in med njimi bom zapolnila z mešanico komposta, biooglja, gnoja in slame in v to zmes dodala  semena buč. Masa se bo razkrajala in oddajala toploto, gume bodo čez dan zbirale sončne žarke in ponoči grele semena, na dnu bo vedno nekaj vlage, kar imajo buče rade, prej nekoristno pobočje bo zelo učinkovito izkoriščeno… in buče, ki bodo zrastle, ne bodo delale gneče na vrtu. Same prednosti :)

Fotkala bom jutri zjutraj. Zdajle je že spet tema :(

4 thoughts on “A very special prostorček za buče 28.3.11

  1. Komaj čakam slikce in seveda potem buče.To bo kot eno “srečno pobočje”.
    Jaz bom poskusila s krompirjem v gumah (sprotno zasipavanje) … Pa da vidimo. Pa tudi pod seno sem ga dala nekaj, ampak po informacijah bi bilo treba seno (slamo) dati že v jeseni. Bomo videli :)

Oddajte komentar

