Kuhalnik, s katerim naredimo biooglje 20.3.11

Popoldan sem pripravljala nov kos vrta, utrdila nekaj razrahljanih skal v zeliščni spirali in našla drobnjak in radič, ki se jima mudi zrasti in tako kot jaz komaj čakata na pomlad. Nastlano seno je po vrhu suho, spodaj pa težko in mokro, kar je odlično za vse delavce pod zastirko. Iz gum ustvarjam nova gnezda za letošnje buče, razdrla sem kompostni kup, da se bo hitreje predelal, vanj zmešala lansko listje in biooglje, ki sem ga medtem pripravila, srečala zelo poskočno in debelušno miš, ki je kljub zalitosti veselo ušla domačemu mačku in si zamislila, kje bodo tekle poti po vrtu… in ob vsem tem sem pozabila, da je dan še vedno (pre)kratek in mi je zmanjkalo časa za fotografije.

V mraku je najlepše kurit, zato sem se lotila kuhanja na kuhalniku za pripravo biooglja Biočar. Zadnje tedne sem precej časa porabila za zbiranje znanja o kuhalnikih na pirolizo in o biooglju, kako se ga izdela, kako se ga uporabi in kako deluje na vrtu. Raziskave s tega področja so še zelo sveže (ravnokar je bila objavljena raziskava o vplivu biooglja na prst  zmernem pasu), področje pa je zelo zanimivo in obširno, zato bom o tem pisala v več naslednjih postih.

Za danes samo še nekaj fotk. Na spodnji sliki je gorivo (porabila sem ga približno polovico) – luščine arašidov in stebla lanskih brokolijev, ki so se posušila kar na vrtu:

Vžig. Pokrov namestim na kuhalnik takoj, ko se ogenj dovolj dobro razgori:

Kuhalnik pokrijem s pokrovom:

… in dodam še trinožnik s teleskopom, ki usmerja vročino, nastalo zaradi pirolize, navzgor:

Že po nekaj minutah začne voda za čaj vreti:

V kuhalniku, v katerem se odvija piroliza, je izkoristek goriva veliko večji kot v klasičnih kuhalnikih na biomaso, v katerih biomasa gori. Prav tako se ne kadi, ker se pri pirolizi biomasa uplinja in pravzaprav kuhamo na plinu.

Oglje stresem v ognjevarno posodo in ga pokrijem. Na ta način preprečim, da bi se spremenilo v pepel:

Biooglje je pripravljeno, da ga dodam kompostu:

Še več o kuhalniku Biočar piše tukaj: http://gajinvrt.moonfruit.com/#/kuhalnik/4586888793

6 thoughts on “Kuhalnik, s katerim naredimo biooglje 20.3.11

    • ojla,Igor,

      hvala za pohvalo :) in uf, dobro opažaš! Mislim, da ne; sicer pa (to bo ena od tem, o katerih bom še pisala), biooglje menda nase veže celo pesticide in težke kovine. Pravkar spremljam razpravo o tem, ali bi si lahko z njim pomagali Japonci pri odpravljanju posledic radioaktivnega sevanja.

      Lp, Bojca

  1. Pozdravljena Bojca.
    Že en čas berem tvoj blog in moram povedat da je fantastičen. Tudi sam sem permakulturni navdušenec in sprobam ali vsaj poskušam sprobat vse kar je povezano s to temo.
    Kot vidim si si naredila napravo za biooglje, pa me zanima če bi se dalo dobiti načrt za izdelavo.
    Lep pozdrav, in še enkrat čestitke za vse kar delaš.
    Andrej

    • Pozdravljen,
      me veseli, da ti je všeč! Tega kuhalnika nisem naredila sama (prejšnjo napravo sicer sem, čista improvizacija :). Zaenkrat se ga še ne da kupiti v Sloveniji, verjetno pa ga bo možno dobiti že v mesecu ali dveh.
      Lep pozdrav in veliko užitkov pri vrtnarjenju ti želim!
      Bojca

Oddajte komentar

