Kakšen lep dan 1.1.11

Srečno novo leto! Če se novo leto začne s takšnim lepim soncem, kot je danes, je to najlepši možni začetek. In če drži, da kar počneš prvi dan v letu, boš v tem letu počel še velikokrat, je seveda treba obvezno obiskat tudi vrt. Tudi če se zdi, da še ni kaj konkretnega za počet. Se vedno najde, če ima človek malo domišljije.

Zadnjič sem našla tale pregovor: “You know you are a real gardener when you think compost is a fascinating subject.” A ni dober. In popolnoma drži. Preden sem se začela ukvarjat z vrtom, me kompost niti pod razno ni zanimal; kuhinjski odpadki so bili ena od napol nagravžnih zadev, ki se jih je bilo treba čim bolj učinkovito in po kratkem postopku znebiti. Danes je to ena od zelo zanimivih tem. Pridelava in uporaba komposta, kroženje snovi, kompostni deževniki in čim več zdrave zdrave zelenjave in zadovoljstva za čim manj vloženega dela in denarja. Itd.

Kompostnik iz skal in žičnate ograje je že prepoln. Novega še ne bom sestavljala. Namesto tega sem začela zidat stolp za buče.  

Najprej tla, kjer si predstavljam, da bo na letošnjem vrtu pravo mesto za stolp, zravnam in položim gumo:

… potem jo zasujem z bodočim kompostom. Material natlačim v gumo. Preden naložim novo gumo za novo nadstropje, vmes podložim nekaj kosov opeke:

in tako dalje…

Letošnje buče bodo takega domovanja gotovo vesele. Prvič, ker bodo imele na voljo veliko dobro uležanega žmohtnega komposta; drugič, ker črne gume zbirajo toploto (zaradi česar bo kompost hitreje dozorel, buče pa toploto obožujejo); tretjič, ker bodo lahko po mili volji plezale gor in dol (dodatna plezala lahko še vedno dodam) in četrtič, ker jih bom z lahkoto namakala od zgoraj… Poleg tega se s takim stolpom izognem uzurpaciji prostora na vrtu, ki je tako tipična za buče. Upajmo, da pravilno predvidevam. Bomo videli. Doma so malo zaskrbljeni nad estetiko moje nove vrtne instalacije. Ne razumejo umetnikov… :)

5 thoughts on “Kakšen lep dan 1.1.11

  1. Tole pa res super zgleda… Tudi jaz sem danes zakorakal v novo leto z sajenjem… Sem malce na balkonu sadil (vodno krešo, česen, buče). Sedaj bo pa počasi treba še gredice na vrtu začeti pripravljat… Pa počasi spravit najzgodnejše sorte počasi v zemljo da bo za prvomajske praznike in z njimi povezane prve piknike na voljo že prva zelenjava… Za spremembo ne bo iz hipermarketa ampak kar z domačega vrta…;-)

    • Ja, z domačega vrta je vse res veliko boljše. Še za zelje to velja (zadnjič so me doma spraševali, s kakšnimi dodatki sem začarala enolončnico :), da o dišavnicah in začimbah ne govorim. Na primer pehtran, s tem bi človek lahko kar zaplaval nekam pod oblake…

  2. Uau, v kleti imam štiri gume! In kaj semena (oz sadike) boš potem dala v tiste špranje ob opekah? Če se lotim, bom morala na lov za materialom za kompost… S tistim iz kuhinje ne napolnim … Koliko rastlin misliš, da lahko “prenese” ta stolp? Kje si dobila to super idejo? Srečno tvojim bučam!

    • Me veseli, da ti je všeč. Samo upam, da ne bo potem tvoj avto bos :) Sadike buč bom najprej vzgojila v zabojčkih, ko bo dovolj toplo, jih bom pa posadila v špranje. Po dve buči v eno nadstropje bi po mojem že lahko šli. A si sigurna, da nimaš dovolj komposta? Jaz nič ne vržem stran, kavni zoc, olupki, luščine, mirne duše pomešam s kakšnimi propadlimi lončnicami in njihovo zmatrano zemljo (samo, da ni bolezni), listjem in senom… se mi hitro nabere. Na zalogi imam še nekaj idej, bom čim prej napisala, samo rada naredim tudi v praksi, da pofotkam, ker je tako veliko bolj zabavno brati.

Oddajte komentar

