Nič lopate, le veje, kompost in seno: nov kos vrta 13.8.10

Letošnji kompostni kup, ki sem ga začela delati maja, je že dovolj velik in zrel, da ga lahko porabim za osnovo nove grede. Kompost je na vrhu sicer še vedno le na pol zrel, na dnu pa je že nastal temno rjav, skoraj črn humus. 

Najprej sem na kosu travnika, ki ga bom spremenila v vrt, naložila plast vej in večjih rastlin (da bo novo nastala greda lepo zračna, dokler se vse skupaj ne posede). Kompostni kup sem razdrla in kamne iz zidka odpeljala na novo mesto: 

Tako je videti zrel kompost. Diši kot.. trgovina s sadjem in zelenjavo, v kateri že nekaj mesecev ni bilo nikogar :)

Kompost sem z vilami raztrosila po plasti vej in rastlin:

.. in ga prekrila s plastjo sena, da se lahko v miru razkroji do konca.

Tako sem dobila lep kos novega vrta za naslednjo pomlad, ne da bi se morala mučit z lopatanjem travnika. Saj ne, da ni nič treba delati, se kar fino prepotiš. Je pa lep občutek, da so vsi žužki preživeli in bodo lahko še naprej v miru pridelovali humus; da je kompost tako rekoč zastonj, ker je iz domače kuhinje in vrta; in da me nov kos vrta ni stal nič več kot urico ali dve zdravega gibanja na svežem zraku. Po tem pa paše malo počitka (sicer še ne v ležalni mreži, ampak tudi do tega še pridem :)

3 thoughts on “Nič lopate, le veje, kompost in seno: nov kos vrta 13.8.10

  1. Jaz pa sem danes lopatala in gnojila mojo novo gredico. Naredila sem jo na novo nastali terasi iz same ilovice. Prepozno sem prebrala ta zapis. No, pa saj še ni vse gotovo. Morda pa spomladi ob povečanju terase naredim vrt po teh navodilih.

    • Nikoli ni prepozno :) Ni treba čakat na pomlad. Gredico bi bilo fino čim prej zakriti, lahko z nakošeno travo, slamo, senom, potem pa nanjo sproti odlagati kuhinjske “odpadke”. Če vas moti, da se olupki vidijo, pustite ob gredi kupček sena in jih z njim sproti pokrivajte. Do pomladi bodo mikroorganizmi in razne živalice opravili svoje delo in pridelali prvi sloj humusa. Zaradi kompostiranja odpadkov jim bo prijetno toplo, pa bodo še bolj pridni. Spomladi odstranite samo najbolj nerazkrojene kose odpadkov in jih pokupčkajte na kompost. Plast sena pustite, pod njim boste lahko pridelali mlad krompir na francoski način. Newverjetno lepo je videti, s kakšnim veseljem nastane humus, če se človek le malo zadrži in počaka, da narava opravi svoje :)

      • V bistvu sem bila premalo natančna v svojem komentarju. Želela bi si, da niti letos ne bi lopatala, samo naložila bi. Bom pa zagotovo tako ravnala prihodnje leto, ko bomo teraso še povečali :) . Letošnjo prelopatano zemljo pa sem pokrila s senom in komaj čakam, da zemljo spomladi samo malo prezračim in zasejem.

Oddajte komentar

