Nastelješ seno – in pridelaš zelenjavo 13.8.10

Za kakšne fenomenalne ideje izveš, če vsaj malo odpreš oči in ušesa :). Pred časom sem slučajno slišala za francoski način sajenja krompirja. Gre za sajenje krompirja pod seno. Novico sem pometla nekam v kot, za poznejše čase. Pred nekaj dnevi sem si vzela čas za brskanje in naletela na tole stran: http://www.forum-lov.org/index.php?option=com_content&task=view&id=502&Itemid=125, kjer Marko Gorše piše o tem, kako lahko lovci z veliko manj truda in stroškov pridelajo krmne rastline za divjad. Sena se ne manjka, pravi, in najlažje in z najmanj stroški se da krmne rastline pridelati v stari plasti sena. Brskala sem naprej in našla še glasilo Loške doline Obrh, v katerem Robert Baraga na straneh 28 in 29 zelo lepo in podrobno opiše ves postopek: http://www.loskadolina.si/mma_bin.php?id=2007090411290977 

Čudovita rešitev, tako preprosta in logična. Doma sem potem z veseljem oznanila, da bi rada jeseni velik kos travnika nastlala s pol metra debelo seneno odejo. Za 60 m2 novega vrta rabim torej 30 m3 sena. 30 m3 sena je pravokotnik sena s stranicami 2, 5 in 3m. Kar spoštovanja vredne cifre. Na rahlo skepso poslušalcev in vprašanje o stroških sem pobrskala po netu: bala sena stane 25 evrov. Torej? :) Mislim, da ni dvoma, kaj bom počela čez kakšen mesec ali dva..

4 thoughts on “Nastelješ seno – in pridelaš zelenjavo 13.8.10

  1. zivjo bojca!
    super branje. kaj pa osemenejeno seno? a ni to problem? ker potem trava raste povsod. ali pa slama bi tudi bila uredu, kaj mislis? a poznas koga ki ima eno ali drugo?
    da ni semen v travi…
    hvala
    pozdrav
    nejc panič

    • Živjo, Nejc,
      ja, težava lahko nastane, če na vrt nasteljemo seno s semeni ampak temu se da preprosto izogniti tako, da seno nabavimo pri pametnem kmetu, ki travo pokosi šele, ko ta odvrže seme (ker ima od tega kmet več – iz semen zraste nova trava…). Lahko pa namesto sena nasteljemo slamo. Ne vem zagotovo, lahko si samo predstavljam, da ima ta manj hranil. Seno sem pripeljala od kolegice iz okolice Moravč in je super; če te bo zanimalo, ti lahko pošljem njen mobi, pa se zmenita.
      Lp, Bojca

  2. o.
    hvala za odgovor. ja, tako je, sem izvedel da se tudi osmenenjeno seno lahko malo potolče, pa da gre večina semen ven.
    slama je super. sem jo dobil na vasi, tako da ne rabim več.
    pozdrav!
    Nejc

Oddajte komentar

