Nov teritorij za vrtne grede 8.7.10

Zmanjkalo mi bo prostora. Če bi lahko, bi itak imela kar njivo, veleposestnica :) Ali pa kar cel kup njiv. Ja ja, dream on… Bomo videli, ko bom jeseni potegnila črto pod letošnji vrt, s kakšnimi rezultati se bom lahko pohvalila.

Zaenkrat sem kar zadovoljna. Sploh glede na vire (mislim na kvaliteto zemlje), s katerimi sem začela. Pri včerajšnjem kosilu je mož izjavil, da bi morali imeti plantažo solate. Glede na to, kako je solata z domačega vrta dobra. Spomnila sem ga na eno od njegovih zadnjih izjav, naj hitim počasi, naj začnem z malim.. Kako torej??

Za oskrbo 4-članske družine z domačo zelenjavo bi menda potrebovala okrog 250 m2 vrta. Po moji oceni trenutno obdelujem kakšnih 50 ali 60 kvadratnih metrov, vendar letos nimam krompirja (ki je velik porabnik prostora). Nadaljevala bom tako, kot sem si že v začetku zamislila. Mislim, da je načrt kar dober. V dveh ali treh letih bom gotovo na vsaj 250 kvadratnih metrih.

Torej, kot rečeno, potrebujem nekaj dodatnega prostora. Na vzhodni strani zeliščne grede sem s pravokotnika, velikega 1,5 x 3 m populila rastje (v glavnem trava in regrat), populjeno porabila za zastirko na vrtu in zemljo pokrila s staro odejo in kartonom. Ne bi rekla, da je vse skupaj zelo estetsko, služi pa svojemu namenu. Pod prepustnim pokrovom (zato plastika v ta namen sploh ne pride v poštev) rastline do konca odmrejo, mikroorganizmi in žužki v zemlji pa zemljo razrahljajo in ostanke rastlin predelajo v humus. Po dveh do treh tednih je zemlja pod odejo pripravljena za nove grede.

Če novega prostora ne bi potrebovala že letos, bi zemljo pustila pokrito, v jeseni nametala nanjo kompost (gnoj pa le, če bi v naslednjem letu nameravala tam saditi tiste, ki jim to ustreza, na primer buče). Potem bi začela s krompirjem (ker ga je treba osuvati, je to telovadba, ki zelo paše novim teritorijem), nadaljevala z zeljnicami in končala z metuljnicami (grah, fižol). Ker pa prostor potrebujem TAKOJ (moj mož si želi imeti plantažo solate :), bom takoj, ko bo po luninem koledarju to prav, posejala solato in z osnovne grede presadila sadike cvetače in brokolija. Pa še radič. Njamsi.

Oddajte komentar

