Vrt v začetku julija 5.7.10

Letos je že nebeškega zalivanja toliko, da vmesna sušna obdobja zlahka premostim s kanglo in ribnikom za zbiranje deževnice. Z vrtom ni toliko dela, kot sem pričakovala (ali pa ne opazim, ker mi je v takšno veselje). Vsak dan po malem plejem. Populjen plevel porabim za zastirko pod sadikami. Ura mine, kot nič.

Kamne, ki zbirajo toploto, postavljam za rastline, da kamen ne zastira sonca (če gledam iz smeri sonca, je za kamnom hladno, pred njim pa toplo). Zastirko, ki zadržuje vlago, naložim pod sadiko v obliki venčka, predvsem pa pred njo (ravno obratno kot pri kamnih). Ko je dosti dežja, zastirko mimogrede malo dvignem, razrahljam, odmaknem.

Zdaj že vem, kakšne so mlade rastline, ki bi jih rada imela v vrtu in tiste, ki zame spadajo med plevel. Najbolj težavno obdobje je tisto, ko mladina raste iz semen. Plevel je bolj podjeten in prvi zasede prosti teritorij. Šele potem se zbudijo tisti, na katere sem čakala… Škoda, da ni obratno.

Neverjetno je, kakšna razlika je med rastlinami, ki so zaščitene z zastirko in tistimi, ki morajo rasti na golem. Blazna. Na prazno gredo sem posejala tri vrste: eno vrsto redkvice, eno vrsto cvetače in eno vrsto brokolija. Vmes sem naložila zastirko iz populjene trave (mož se heca, če spet pripravljam nasteljo za zajce :). Zaenkrat sejem v vrste, mi je lažje tako; ko bom velik mojster, bom verjetno lahko metala seme kar po občutku naokoli, z manj sistematike; zaenkrat mi gre takole lažje. Sadike cvetače in brokolija bom pozneje, ko bodo dovolj velike, razsadila po vrtu med kolege, ki jim pašejo. Na sliki je levo brokoli, v sredi cvetača, desno pa redkvice:

Zelo dobro se opazi, kako se izboljšuje struktura zemlje. Na mestu, kjer je moj vrt, je bila pred 40 leti makadamska pot do hiše. V letih, ko ni nihče vozil po njej, jo je prerasla trava. Z mojim ritjem po zemlji, zastiranjem in kompostiranjem pa ta postaja vse boljša, bolj rahla, zahtevnim kulturnim rastlinam prijazna. Pa sploh še ni konec prve sezone..

Oddajte komentar

