Kdo je rekel, da ni treba zalivat??? 9.6.10

Sepp Holzer. Rekel je, da ne zaliva rastlin, ki jih poseje ali posadi. Ker ne more – njegovo posestvo je tako veliko, da bi se lahko vse dni ukvarjal samo s tem. Na svojem hribu je ustvaril sistem, ki se v glavnem vzdržuje sam, skupaj z okoli 70 ribniki.

Poskusila sem po njegovem zgledu in zalivala samo za šport. Pravkar sem ugotovila, da pri meni to ne gre. Prvič, nimam 40 let izkušenj s permakulturo. Drugič, moj vrt se je začel razvijati šele pred kratkim. In tretjič – ne glede na vse teoretično znanje, ki sem ga nabrala iz pogovorov, knjig in z neta – kakšno stvar bom naredila na trotl ziher način. In zalivanje spada v to skupino, ker sem ugotovila, da rastlinam to paše.

Zalivam temeljito in zato raje poredkeje, na nekaj dni in šele ko je res treba. Blago in pogosto močenje tal povzroči, da se rastline razvadijo in ne razvijejo močnih, globokih korenin. Zakaj pa bi se matrale, če jim ni treba. Potem je pa katastrofa, ko se vrtičkarji odpravijo na dopust in kakšen teden ali dva nihče ne zaliva razvajencev.

Torej: posejem ali posadim v zalito gredo; pokrijem z zastirko (med vrstami); zalijem, ko se mi zdi potrebno in tiste, ki so bolj žejni (buče, bučke, kumare, paradižnik  in fižol morajo imeti dovolj vlage; solata ima rada poldnevne plohe – veliko raje bo šla v glave). Zagotovo pa je z zastirko zemlja veliko manj žejna in se dosti kasneje izsuši (če sploh).

Alternativa besnemu zalivanju je tudi rahljanje zemlje okoli rastlin. Z njim se prekinejo kapilarne poti, po katerih se zemlja izušuje in tako zemlja okoli rastlin ostane dlje časa vlažna. To, skupaj z zastiranjem gred, zelo zmanjša potrebe vrta po vodi.

Oddajte komentar

