Pod črto prvega meseca permakulture 4.6.10

Po prvem mesecu permakulture (ali, kot pravi moj mož, ritja po vrtu :) lahko pokažem nekaj otipljivih in nekaj neotipljivih rezultatov. Prve se že da ali se jih bo kmalu dalo pojesti, drugi pa so v moji glavi in prstih, da jih zapišem.

Zelo dobre in lepe so moje redkvice, med katerimi raste solata. Redkvice redčim. Populim jih takrat, ko začnejo riti iz zemlje, solata, ki je vmes, pa dobi veselje do življenja in pospešeno požene. Zelo lepi so tudi mladi grahki, bučke in hokaido buče. Paradižniku očitno paše, da ima kamen, ki mu krije in greje hrbet. Korenček me je razočaral, dokler nisem izvedela, da menda raste zeloooo počaaaasi. Razredčila sem ga tako, da imajo najmočnejši dovolj prostora in zdaj ga puščam pri miru. Velja za zelenjavo isto kot za gobe, za katere pravijo, da ko jih enkrat vidiš, ne bodo več zrastle? Meni se moje rastline že zdijo takšne…

Vsekakor bom naslednje leto začela dva meseca prej. Že marca. Sredi marca bodo semena v zemlji, pod zastirko, v gnojilnikih na južni strani hiše in v zabojčkih v hiši. Fižol in grah sta menda celo tako brihtna, da ne poženeta, dokler nista prepričana, da je konec zmrzali. Bomo videli.

Danes sem doživela šok. Nekdo mi je požrl fižol! Brskala sem pod listjem, ki je za zastirko na fižolovi gredi in ugotovila, da je večina sadik izginila. Nekaterim so ostali samo peclji. Samo en mlad fižol je bil res vreden svojega imena.  In ta edini ni bil pod zastirko iz listja. Je mogoče v tem težava? Listje je hrastovo. O hrastu vem, da je posebno drevo. Menda med žaganjem hrasta velikokrat naletijo na kamne, ki so pripotovali po deblu. Je eno redkih dreves, ki uspeva na področjih, kjer seva. Na gredi sem pod zastirko iz hrastovih dreves našla nekaj  hrastovih poganjkov. Kaj pa, če je težava v zastirki? Listje sem zmetala z grede in dala nekaj fižolovih semen v inkubator. Na gredo sem posadila kapucinke za zaščito. OK, ponovi vajo.. :)

Oddajte komentar

