Topinambur ali laška repa 24.5.10

Lani sem topinambur (a nima fensišmensi ime :) kupila v eni od eko štacun. Nekaj gomoljev sem za hec posadila v betonska korita pred teraso, nekaj pa v goščavo, ki je nastala po poseki in iz katere zdaj nastaja mlad gozdiček (same so se zasejale breze, smrekice in jerebike). V gozdičku ni bilo iz njega nič, mogoče je šel v slast kakšnemu voluharju, v betonskih koritih je pa kar lepo rastel. Poleg njega sem hotela imeti kapucinke, se mi je zdelo, da bi bilo lepo – ampak se očitno ne marajo. Zato sem letos naredila preizkus, kako se imata rada z volčjim bobom. In glej – poleg topinamburjeve mladike z veseljem rastejo mladi volčji bobki. Torej…

Topinambur je sorodnik sončnice, stoji tako kot sončnica precej pokonci in do 2 m visoko in ima rumen cvet. Raste kot konoplja. Dejansko se obnaša podivjano kot najhujši plevel. Mislila sem, da sem lani iz betonskih korit populila vse gomolje, pa je iz niča vstal kot Feniks. Gomolji so brez škode prestali hudo zimo in z veseljem pognali mladike. Zato – previdnost je mati modrosti in topinambur sadimo tam, kjer ne bo škode, če bo zblaznel preko vseh meja. Še posebej zato, ker je trajnica. Pri meni bo šel na to stran zeliščne grede. Izkoristila bom luknjo, ki je nastala, ko sta Piko in Luna preganjala voluharja na Kitajsko. Sajenje topinamburja nam pomaga zaščititi sadike pred voluharjem.

Tudi topinambur so tako kot fižol, buče in koruzo uporabljali že ameriški staroselci. V Franciji in Italiji ga je največ, pri nas ga šele dobro spoznavamo.

Sladkorni bolniki ga lahko uporabljajo namesto krompirja, ker vsebuje ogljikove hidrate v obliki naravnega sladkorja, ki ga telo z lahkoto presnovi. Vsebuje tudi beljakovine in veliko količino vitamina C. O receptih pa kasneje.

One thought on “Topinambur ali laška repa 24.5.10

Oddajte komentar

