Rožice, ki lepšajo in ščitijo 18.5.10

Vrt, na katerem rastejo zelenjava in cvetlice skupaj, zmešane in v navideznem neredu, se mi zdi lepši in bolj naraven, kot pa če bi bile rožice posebej, v svoji ogradi in zelenjava sama, poštirkana na gredicah. Gotovo je pa tudi bolj zdrav. Pa še večje veselje je delat na takšnem vrtu.

Na sliki: vrečke s semeni volčjega boba, lepega slaka in kapucink.

Ko sem si ogledovala fotografije na spletni strani Seppa Holzerja, sem na veliko posnetkih videla rože z raznobarvnimi svečastimi cvetovi. Spomnila sem se jih z vrtov, nisem pa vedela, kako se imenujejo in zakaj za boga jih ima Sepp Holzer toliko. Slučajno sem čez čas v semenarni naletela na vrečko s semeni in izvedela, da gre za volčji bob. A nima super ime? (zdaj sem se spomnila, da moram tudi bob še posaditi na vrt. Menda odganja voluharja.)

Volčji bob je trajnica (upam, da se bo znal tudi sam zasejati) in spada med metuljnice, zato bogati tla z dušikom. Zdaj vem, zakaj jih toliko raste pri Seppu Holzerju. Volčji bob je pametno imeti: zelo je lep, tla obogati, pa še trajnica je. Še tole: če odcveteli cvet odrežemo, bo pognal novega.

Druga rožica, ki je ne bo manjkalo pri meni, je kapucinka. Cveti rumeno, oranžno in rdeče in je enoletnica. Cela rastlina je užitna – od cvetov do korenin. Liste se pripravi kot špinačo, cvetove pa za okras solate. Vrtnine varuje pred ušmi, gosenicami, polži in mišmi (!!). Je odlična soseda paradižniku, krompirju, visokemu fižolu in vrtnicam.

In tretja cvetoča obramboslovka je tagetes ali žametnica. Na sliki so sadike, ki že imajo drugi par listkov in bodo kmalu odpotovale na vrt. Žametnica pomaga pri uničevanju uši (privlači trepetavke, katerih ličinke imajo zelo rade te škodljivce). Je enoletnica, rada ima sonce in jo je zelo lahko gojiti. Nekaterim smrdi – mene nič ne moti.

In zakaj je v tej druščini strašno koristnih lepi slak? Zato, ker je lep – meni to zadošča. Kakšen je lahko tudi samo lep, a ne? Od posod, v katerih je posajen, do strehe nad vetrolovom potegnem vrvice, po katerih se vzpenja in uokvirja vhod v vetrolov, ki je obrnjen na sever. Veliki modri ali pisani cvetovi so najlepši pozdrav vsakič, ko pridem domov.

Oddajte komentar

